Se enkelt indlæg
Gammel 02-10-2014, 02:08   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er ikke nemt....hvis man skal tænke på sit helbred på den ene side men samtidig ikke virke som om at man ikke vil deltage over for kommunen...

Det eneste som jeg kan se...som jeg mener er fornuftigt....det er simpelthen at få tilrettet det ressourceforløb sådan at du kan klare det....

Men samtidig deltage i det og ikke bede om at det stopper...

Det er jo lidt at en kunstart....at virke som om man gerne vil....alt imens det går ud over ens helbred....

Man kan jo virkelig godt gerne ville de ting man er sendt ud i....men hvis helbredet sætter en stopper for ting...ja så er det at det bliver svært at se "villig" ud i kommunens øjne...

Alt dette kommer også i høj grad ud på hvad det er for en sagsbehandler man har....der er jo sagsbehandlere som godt kan sætte sig ind i folks situation....og så er der dem der bestemt ikke kan....og disse er ret hurtige til at tro at folk bare snyder med tingene for at få en pension...

Det er desværre ikke gået op for denne gruppe at de fleste mennesker ja de vil gerne arbejde...hvis de kan...

Jeg håber da at du har en af de bedre sagsbehandlere...

Nu kan jeg jo sagtens sidde her og fortælle hvordan og hvorledes jeg ville gøre det...

Jeg kender jo ikke til dit helbred og din sag...

Så man skal afgøre med sig selv hvad man vil...

Jeg siger bare at man virkelig skal passe på at kommunen ikke pludselig ser dig som en der nægter at deltage...

Man kan jo sagtens vide hvordan man selv har det og man kan have fuldstændig ret i at det forløb burde stoppes...

Men kommunen kender måske ikke helt hvordan det er at være dig og hvordan du har det....og ud fra det ja så mener de jo noget andet end en selv...

Uanset så skal man altså passe på sig selv og sit helbred....og kan man gøre det samtidig med at man virker "villig" og "klar" til at deltage i det de tilbyder....ja så er det klart bedst for en selv...også selv om man skal have rettet forløbet til undervejs...

Men jeg håber på det bedste for dig...

PS..

Lige ang at kunne se meningen med disse forløb...

Tja jeg har set flere forløb hvor jeg må hive mig i håret....men hvis man tænker efter og ser på alle de nye love og regler sammen....ja så giver det måske mening alligevel...

De sparer rigtig mange penge på at holde folk på de lave ydelser kontra at de skal give en pension....

Sådan er det faktisk over det hele....om det er sygedagpenge der stopper efter et halvt år nu imod et år før eller disse ressourceforløb som man kan holde folk på i årevis....specielt hvis folk er under 40 år.. osv osv...

Man kunne få den tanke at mange af disse ting er lavet udelukkende for at holde folk på de lave ydelser i så lang tid som overhovedet muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat