Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2014, 23:56   #3
Hedvig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2012
Lokation: Køge
Indlæg: 11
Styrke: 13
Hedvig er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej hedvinsglas's,

Du skriver at du er begyndt på udannelse. Udannelse er beregnet som fuld tid arbejder.

Så har du en stor problem hvis kommunen ved det.

Jeg synes at du skal mødes med din sagsbehandler og lytte til hvad hun har/ vil fortæller om videre forløb ang.rehabilitering.

Du skal ikke fortælle om udannelse kun hvis der er ikke anden mulighed.

Kommunen kan i samarbejde med dig sender dig på udannelse hvis det er det du kan og samtidig betale det social ydelse som du er beregnet til i din tilfælde sygedagpenge i hele revalideringsperioder.

Lad nu då være at acceptere SU så er du ud af systemet.

PS. Jeg har selv været i det situation. Jeg skriver til dig ud fra det jeg har selv været igennem.

M.v.h.eln
Kære Eln
Tak for svar. Ej, har du været i samme situation? Uh, må jeg høre hvordan du gjorde?
Jeg var syg i 2 år, fra sep 12-sep 14, uden nogen indtægt overhovedet. Kommunen smed mig af sygedagpenge sep 12. Jeg har siden prøvet at lave min egen form for revalidering, og er nu startet 'rigtigt' på kandidatstudie på universitetet, og har lige fået SU for første gang.
Jeg vil ikke droppe mit studie, fik 10 v den eksamen, der sikrede mig lov til at starte på kandidatstudiet. Min 20 år gamle sygepl.eksamen talte som bachelorindgangsbiletten, og så altså et projekt, jeg har arbejdet hårdt på at bestå.
Men hvad bagefter? Jeg vil aldrig kunne Arb fuldtid; har fysiske og psykiske kroniske sygdomme(bla. misbrug) som altså Ankestyrelsen har 'godkendt'.
Efter 2 års økonomisk usikkerhed og fx afståen fra at have bil i familien har jeg nu fået godkendt 39 ugers sygedagpenge mere, det videre forløb har de ikke taget stilling til, men de lægger op til afklaring af min fremtidige erhvervsevne. Jeg nåede at tage et langt forløb v Psykiatrifonden, betalt af kommunen, inden de brat dumpede mig, og revalidering og videreuddannelse var det, Psykiatrifonden pegede på dengang.
Nu får jeg jo så SU, og ved godt, at hjælp til revalidering så er sekundært i forhold til alle andre indtægter, stort set.
Jeg skal til møde indenfor 14 dage m kommunen for første gang i 2 år, og de er nok ikke glade for alle de penge, de foreløbig skal efterbetale mig. Og jeg vil jo rigtig gerne have revalideringen!
Skal jeg bare sige, jeg har kvalificeret mig til optagelse pr 5 januar? Og så framelde SU 'en? Hvis de altså accepterer et udd.forløb på 2 år, og hvad så bagefter..jeg vil jo gerne Arb de timer, jeg kan pr uge, men har generel angst, stressfølsomhed, depressionstendens og kronisk senebetændelse omkring hofterne, hvilket giver daglige smerter og nogle gå/siddeproblemer.
Hvad gjorde du? Hvordan var dit forløb? Fortæl...hjælp...
KH Hedvig
Hedvig er ikke logget ind   Besvar med citat