Se enkelt indlæg
Gammel 23-06-2014, 10:34   #3
Snille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2014
Indlæg: 26
Styrke: 10
Snille er ny på vejen
Jeg har af min læge fået en diagnose på stress. Noget som jeg aldrig har fejlet før og stort set ikke ved noget om. Lægen har så lavet en plan for hvordan jeg bliver rask, som sådan set består i at jeg slapper af, han siger at stress er en klinisk sygdom og behandlingen han anbefaler er den korrekte som passer til min situationen.

Så skulle den ged være barberet og jeg har tænkt mig at følge lægens behandling i de 3 mdr. han tror det vil tage.

Mindre end 24 timer efter at sygedagpengekontoret modtager lægeerklæringen, laver de et kontraforløb hvor jeg skal en hulens masse ting lige fra møde med virksomhedskonsulenter, socialrådgivere, fysioterapeuter, psykiater, coachforløb, gruppesessions med folk med depression og hjemmearbejde foruden er hav af formøder.

Det er i min forståelse en behandlingsplan som jo er udtænkt af en socialrådgiver og som står i modsætning til den behandling lægen angiver.

Og jeg er nu på kun 10 dage blevet truet 3 gange med at miste sygedagpengene. I lørdags modtog jeg brev om møde om mandagen (idag) om eftermiddagen - jeg forestiller mig at de prøver at få mig til at raskmelde mig for at jeg kan få fred til at være syg. Tror de vil stresse mig ud inden de nye regler træder i kraft. Var lige ved at gøre dette imorges da jeg så kom herind og læste om dem (tak for det k10)

Nu er jeg ikke bare syg, nu er jeg sgu rasende og syg - hvilket ikke er spor gavnligt for mit helbred. Har aldrig været i sygedagpengesystemet før, men her bliver man da hurtigt meget mere syg. Jeg sover slet ikke pga. af dem, og det er faktisk det min læge prøver at få mig til ved ikke at skulle noget hele tiden. Selv det at skulle kæmpe om lægelig diagnose med folk som ikke er læger er også anstrengende i sig selv og så trusler om økonomi oven i, foruden den utrolig arrogante og magtsyge holdning Vordingborg kommune lægger for dagen i hvert eneste brev.
Snille er ikke logget ind   Besvar med citat