Se enkelt indlæg
Gammel 20-05-2014, 21:29   #1
mx40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
mx40 er ny på vejen
Fleks job efter ny ordning

Nogen som kan hjælpe mig, er på ½ tid, 4 timer om dagen.

Er her nogen som kan komme igennem arbejdeministeriet, for jeg kan ikke.

Punkt 1 : Hvorfor kan en fleksjobber ikke få pension på lige vilkår som andre ansatte. Alle tager forbehold ( se også punkt 3 )

Punkt 2 : Hvorfor har man lavet så en fleksjobber ikke kan opspare feriepenge på samme vilkår som andre ansatte. ( kan kun af de timer der arbejdes )

Eks. Er ansat på en skole , der er 8 ugers ferie, men efter ny fleks ordning optjenes der kun til de 3 uger. er på ½ tid. !!!!!!!

Punkt 3 : Så er der pensionen, optjener kun pension af de timer jeg jobber, altså sætter jeg 270.000 kr. til når jeg er 67 år., i forhold til gammel ordning.

Efter gammel ordning optjente vi ferie og pension af de 160 timer, hvor arbejdsgiveren fik godtgjort de 50%, så var vi på samme vilkår
Som andre ansatte. ….!!!!! Det må værre en ommer.

Punkt 4 : Så er der ens fradrag – person og lån , efter gammel ordning trak man det fra brutto beløbet, ok fint, men efter ny ordning kan det kun trækkes
Trækkes fra det jeg tjener og ikke på fleks ydelsen….. noget skidt, jeg har 3000 kr. som jeg ikke kan trække fra.

Punkt 5 : På fleks ydelsen trækkes der 50% i skat, af hele beløbet, hvorfor kan man ikke bruge fradraget på dette beløb………

Blev opsagt med 6 mdr. varsel og kontaktede jobcenteret, at de havde 6 mdr. til at finde et nyt job, og fik svaret, at de intet foretog sig før end jeg havde været ledig i 3 mdr. … hvad er det dog for noget…..


Så lige en forklaring,,, jeg har været ansat 11 år i forsvaret og været glad for ordningen, men så besluttede forsvarsministeriet at der skulle spares og alle os fleks jobbere blev sparet væk, så vi er uforskyldt kommet i en jobsøgnings klemme, så i stedet for at man kunne fortsætte i gammel ordning, fordi man uforskyldt
blev sagt op, er man tvunget over i ny ordning ( gået 7000 kr. ned i løn ) måtte ikke sige nej til jobbet og det var hvad der var. ( som opvasker)

Min udannelse er: Logistik assistent, smed, maskinarbejder, automatikteknikker, elektriker, datanom.

Syntes jeg er kommet lidt i klemme i systemet, ellers er det ikke tænkt nok igennem, se foregående punkter.

Håber nogen har et godt svar
mx40 er ikke logget ind   Besvar med citat