Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2014, 22:55   #1708
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Ja det er lidt anderledes at bruge watt....men dejligt nok...medmindre man har en utæt tank der lækker ned på polen....for det kan få den til at tro at ohm størrelsen er en anden end den faktisk er...så hvis den normalt vil måle en coil til 2.0 ohm....ja så hvis der komme væske ud på polen...ja så kan den faktisk komme til at tro at coilen er på 3.0 ohm....og så afgiver den så meget mere strøm igennem...og så kan det blive en ubehagelig smag...
Ja, væske i 510 connectoren kan give problemer, men det største problem er at de billige mods ikke måler Ohm under belastning, svjv. er det kun Provari der gør det, når man måler Ohm med en Provari, kan man høre at coilen bliver varm, ja, man kan faktisk dampe på den, mens man måler Ohm...

Det siger sig selv at man får et langt mere nøjagtigt tal, når man måler Ohm på en coil der er varm end en der er kold...
Citat:
Men det fede er hvis man damper med flere forskellige ohm størrelser....for så behøver man ikke indstille den da den selv finder ud af det...
Ja, i teorien...

Citat:
6.5 watt passer meget godt hvis det er til en enkelt coil....på omkring de 1.8 - 2.0 ohm...
6.5 Watt/1.8 Ohm er 3.42 Volt, 6.5 Watt/2.0 Ohm er 3.60 Volt, lige lavt nok efter min smag, men smag og behag er jo som bekendt forskelligt..

Citat:
Er det en dual coil på samme ohm størrelse ja så har jeg den altid på 8 watt...
Så er vi oppe på 4 Volt, det lyder mere rigtigt...


Citat:
Nogen der kan forstille sig hvorfor jeg kan dampe den jeg selv har lavet så meget højere...

Kan det være fordi det er en microcoil...i forhold til en alm coil....for det er der jo ikke i de alm coils man køber...

Måske de bedre kan holde til det når man har fået presset alle viklingerne helt sammen så de rører ved hinanden hele vejen...
Ja, og måske at du bruger en anden tykkelse tråd, måske endda en anden type tråd (nikkel, chorm, osv.) det kan betyde at modstanden ændre sig mere elle mindre når tråden varmes op, men dit mod måler jo tråden når den er kold...

Det kan også skyldes måden luften rammer coilen på når du suger, mere direkte, vil køle coilen mere, og den kan tåle lidt power...

Endelig kan det skyldes at vattet væder coilen mere, hvilker også køler den...

Men det er nok nærmere en kombination af det hele...


Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser

Når jeg bruger iclear16 coil og ohm på 1,8-2,0 så ligger jeg på 4,2 volt.....jeg tror igen det er fordi vi er så forskellig hvad ang. smag.


Nu hvor jeg har dampet på watt hele dage og ikke volt som jeg plejer....

så syntes jeg at der er mere batteri tid når jeg damper på watt, er det rigtigt ?

har i oplevet det samme.
Nej, grunden til at du får bedre batteritid nu er at du damper ved 3.42 Volt (6.5 Watt, 1.8 Ohm), før var du oppe på 4.2 Volt...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat