Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2008, 12:08   #207
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 14.03.2008

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K.

J.nr. 2008-XXX-XXXX

Att. XXXX XXXX

Benny Gerhard


Vedr. Berigtigelse/Blokering af ukorrekte oplysninger i sagsbehandling!


Ingen socialansvarlige ledere i Gladsaxe Kommune har ønsket, at ændre på de fremlagte, brugte og usandfærdige oplysninger jeg i henhold til mit fysiske handicap, ikke ”selv” kan udføre.

Der har betydet, at min liv i dag ligger i ruiner fysisk, psykisk og økonomisk.


§ 35. Den registrerede kan til enhver tid over for den dataansvarlige gøre indsigelse mod, at oplysninger om vedkommende gøres til genstand for behandling.

Afdelingschef Elinor Kyhnauv, Socialdirektør Jane Torpegaard, og Borgmester Karin Søjberg Holst der de dataansvarlige i min sag i Gladsaxe Kommune – må kunne stilles til retsligt ansvar for, at ved brug af løgne – at have ødelagt mit liv?

Stk. 2. Hvis indsigelsen efter stk. 1 er berettiget, må behandlingen ikke længere omfatte de pågældende oplysninger.

Min sag er således til skade for mig, behandlet i strid med retfærdighed og min sociale retssikkerhed i Gladsaxe Kommune, og må således ikke fremover omfatte sagsbehandlerens urigtige oplysninger til kommunens lægekonsulent om, at jeg som 100% invalid ”selv går og cykler”.

Disse oplysninger skal derfor berigtiges eller blokeres, men må ikke fjernes af retslige hensyn.

Oplysningerne må ikke fremover benyttes i Gladsaxe Kommune.


§ 37. Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

Stk. 2. Den dataansvarlige skal underrette den tredjemand, hvortil oplysningerne er videregivet, om, at de videregivne oplysninger er berigtiget, slettet eller blokeret i henhold til stk. 1, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom. Dette gælder dog ikke, hvis underretningen viser sig umulig eller er uforholdsmæssigt vanskelig.

Den dataansvarlige Gladsaxe Kommune, skal skriftligt underrette tredjemand lægekonsulent Claus Bjerregaard om og berigtige, at de ”ikke lægelige” og ukorrekte personoplysninger han har modtaget fra kommunens sagsbehandler er blevet blokeret i min sag.


Venlig hilsen


Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat