Se enkelt indlæg
Gammel 01-04-2014, 13:36   #1
Kaput
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 41
Styrke: 12
Kaput er ny på vejen
Samspil med TAE ydelse

Hej

Jeg kan slet ikke overskue noget og er helt i vildrede med hele min fremtid på alle punkter, helbred, bolig, social og ikke mindst ØKONOMISK

Håber der er nogen, der evt kan hjælpe mig med at få et overblik over det økonomiske aspekt, i forhold til mine udbetalinger fra Tab af Erhvervsevne.

Jeg er enlig, ikke forsørger og næsten lige fyldt 40 år.

Jeg har fået en mail fra min sagsbehandler om at mine sygedagpenge stopper 30.04 og at der bliver indstillet til et ressourceforløb den 01.05

Jeg er godt klar over, at jeg så fremover (sikkert den næste års tid) skal have ressourceydelse - svarende til kontanthjælpssats på lige godt 10.000 kr. før skat....

Og jeg er på vej HELT NED MED FLAGET - grundet denne udsigt. Jeg kan ikke få min EGEN MANGEÅRIGE INDBETALTE FORSIKRINGSYDELSE MOD NETOP TAB AF ERHVERVSEVNE udbetalt sammen med ressourceydelsen

Det får nærmest katastrofale konsekvenser for min fremtid og min evne til restaurering og mulighed for en anelse livskvalitet og lindring.

Men kan jeg vælge at få udbetalt mine TAE forsikringsydelser som sammenlagt er ca 16.000 kr før skat og fravælge ressourceydelse som jo er
væsentlig mindre og som vil få uoverskuelige konsekvenser for et sygt menneske

Kommunen sparer jo en del penge, og jeg får et tåleligt rådighedsbeløb - men hvad siger reglerne ?? Der er jo så mange tudetossede paragraffer !!

Er der nogen der er skarpe nok til at belyse det økonomiske for mig...?

Også gerne TAE i perspektiv med FP eller Fleksjob på ca. 3 timer ??
Kaput er ikke logget ind   Besvar med citat