Se enkelt indlæg
Gammel 27-03-2014, 18:53   #1
Fru V
Fru V
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fru V er ny på vejen
Nye regler og lønnet arbejde

Hej

Jeg er 42 år og tilkendt førtidspension pga sclerose (som jo er en kronisk sygdom som ikke kan helbredes ej heller blive bedre) pr. 1/8-2013 efter de nye regler. Jeg er klar over, at jeg derved er kommet ind under de regler som siger, at kommunen kan fratage mig min pension, hvis de vurderer at jeg kan påtage mig et job helt ned til to timers arbejde om ugen.

Jeg får udbetalt en invalide ydelse fra en privat pensionsordning pga. nedsat erhvervsevne, men de skriver at jeg skal kontakte dem, hvis jeg påtager mig nogen form for arbejde uanset om det er skåne/nedsat eller fleksjob.

Jeg er gået ud af medicinsk behandling i oktober 2012 og har trænet mig ud af symptomer (træthed, føleforstyrrelser, kognitive problemer og nedsat kraft), smerter og behov for medicin ved at træne 6 gange om ugen hos en dejlig fysioterapeut med eget center (noget som er hårdt men nødvendigt for mig for ikke at sygdommen igen skal vende tilbage med fuld kraft, hvilket jeg ved den gør, hvis blot jeg holder ferie).

I den forbindelse har jeg frivilligt påtaget mig at kører to spinning hold for scleroseramte (som vel at mærke slet ikke kører som almindelige hold) om ugen - uden betaling, simpelthen fordi jeg bliver så motiveret af at spinne.

Stedet jeg kører ville gerne ansætte mig, således at jeg fik et mindre beløb for hver spin seance.

Men nu vil jeg spørge om:
1) er der slet ikke nogen muligheder for at få dispensation fra den ordning som kan fratage mig min pension - jeg vil nemlig ikke kunne opretholde et arbejde med spinning andre steder, da jeg ikke kan træne folk uden funktionsnedsættelser, eller være i uvante miljøer og derudover ikke kan vide om jeg rammes af attak lige pludselig og derfor får brug for min pension igen hurtigt. Måske ved at sætte pensionen i bero en periode eller lign.

2) hvordan vil min private pension blive påvirket? Er jeg nødt til helt at fravælge at få udbetalt fra den private pension, hvis jeg taget to timer?? Og kan jeg i givet fald komme tilbage til udbetaling igen, hvis jeg rammes af attak?

Jeg er ikke ude på at snyde nogen, men omvendt ser jeg reglerne som alt for stive, når nu jeg har en god periode hvor jeg rent faktisk godt kunne bidrage til samfundet med den smule jeg endnu kan. Jeg vil bare så nødigt opgive at kunne motiverer andre til at dyrke motion, da det giver så meget livsglæde for mig.

hvad ville I andre gøre og råde mig til her...

På forhånd tak

Fru V
Fru V er ikke logget ind   Besvar med citat