Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2014, 03:25   #1676
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er type 2 jeg har...

Ja helt sikkert at de små mange ture kan have en effekt...både på vægt og kredsløb...

Ja det kan ikke regnes ud uden at se både på mængden i ml og i mg....

Personligt tror jeg godt jeg ville kunne vænne mig til at dampe med længere tid imellem og så højere indhold af nikotin...og dermed et mindre antal ml pr dag...

Jeg har fuldstændig fået ændret på mine vaner og rutiner...

Jeg sad som sagt konstant med en smøg i hånden...uanset hvad jeg lavede...og jeg har da været bange for at det ville være svært at få ændret det....hvorfor jeg også var glad for lige netop e-damp...da det jo både giver det du er afhængig af...nikotin....men det giver også det psykiske i den der hånd til mund som med smøger...

Alt andet jeg har prøvet har bare ikke virket og de har jo heller ikke kunne dække begge ting...som en ecig kan...hvor du får nikotin nok og samtidig det psykiske/visuelt dækket...

Jeg læser om en del som kan savne deres cigaretter....også nogle som ryger ved siden af...efter de er gået over til e-damp...

Jeg har ikke en eneste gang savnet mine smøger og jeg har da tænkt over hvorfor jeg ikke gør det når nu der er mange som gør...

Det eneste jeg er kommet frem til er at det er lige netop det at e-damp har kunne få mig til at stoppe med at ryge....hvor alt andet jeg har prøvet ikke har kunne.....og så blandet med frygten for at evt kunne komme under den afhængighed igen...ja det gør at jeg slet ikke tænker tanken om at ryge igen...

Jeg synes så også at jeg bliver fuldt ud dækket ind af min damp...

Det med at få væske direkte på huden...ja det er undersøgt at man optager det i kroppen....men men...man optager det ikke direkte....så sålænge man får det vasket af inden for 5 - 10 min ja så kan der ikke ske andet end du får et ubehag ud af det...

Jeg fandt langt om længe den artikel om en undersøgelse som Dr. Bernd Mayer har lavet om hvor meget nikotin der skal til for at man dør af det....

Alle bøger om emnet siger og har altid sagt at man kun skal have imellem 30 - 60 mg før det er dødeligt....men ingen tager med at det er to gale tyskere som formoder....vel at bemærke uden videnskabelig beviser at det er den dose der har skulle til for at det er dødeligt...efter de har lavet forsøg på sig selv...for over 150 år siden

Men læs selv her http://www.bmj.com/content/348/bmj.f7686/rr/681162

Vil man læse lidt mere uddybende om dette så kan man det her...spændende læsning som kan anbefales og det er ikke så langt... http://www.realclearscience.com/blog...s-cyanide.html

Vil man så læse selve undersøgelsen af Bernd Mayer kan man gøre det her..det er en del længere http://link.springer.com/article/10..../fulltext.html

Det er lidt vildt at hele verden og alle i den bare acceptere nogle formodninger uden basis i videnskabelige beviser som den eneste sandhed...

Man kan da håbe at det snart går op for alle at det ikke forholder sig sådan som de to tyskere troede i ca år 1850...

Nåå det blev et lidt længere indlæg end det skulle have været...

Ha ha så lige at dette må være den mest læste tråd på K10 ever...27.791 gange har tråden været vist i en browser...så meget godt emne du lige valgte der @Mand
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat