Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2014, 09:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MRasmussen Se meddelelser
Hej alle,

Jeg er startet på ledighedsydelse d. 28.02.14 og fik af vide på ydelseskontoret, at jeg har 5 feriedage indtil maj 2014 og derefter 25 dage i det nye ferieår.

Jeg har valgt at holde ferie i påsken og de trækker mig feriedage for helligedagene - må de godt det? Alm. lønmodtagere bliver jo ikke trukket feriedage på helligedage.

Ja det er helt normalt.

Ligeledes ville jeg melde ud hvornår jeg gerne ville holde sommerferie, men fik af vide, at jeg først må melde ferie tidligst 14 dage før den afholdte ferie.

Tror i har misforstået hinanden, da man skal bestille ferie mindst 1 dage før, i Herning kommune se de gerne man bestiller den nu.

Som jeg læser det på retsinformation o.lign. skal man senest melde ferie 14 dage for den afholdte ferie og at ferien ikke må holdes i uger, hvor der allerede er planlagt møder o.lign.

Tænkte at jeg netop ville være i god tid så kommunen dermed også kunne undgå at fastsætte nogle møder etc. i de uger.

Jeg har endnu ikke fået en sagsbehandler, men hende, som jeg talte med på ydelseskontoret sagde, at jeg blandt andet ikke kunne melde sommerferie så tidligt fordi de jo ikke vidste om jeg havde fået fleksjob på det tidspunkt.

Fair nok hvis lovgivingen er sådan, men synes bare ikke, at jeg kan finde noget der bekræftet hendes udtalelser og er nysgerrig efter hvordan andre så planlægger deres ferie når man kun må melde ferie 14 dage inden.

Har også bedt min fagforening om, at undersøge det da de heller ikke mener, at det kan være helt rigtigt......

På forhånd tak.:-)
men vent da lidt , så for du en sb og kan så bestille ferie
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat