Se enkelt indlæg
Gammel 15-03-2014, 20:34   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
overgangen til fleksjob fyldt med problemer

godaften og velkommen til

Jeg er selv en af de nye i klassen her i forum og der er helt sikkert andre at de mere erfarne der kan komme med flere råd end jeg , men lidt kan jeg sige dig.

Allerførst, så kan jeg sige dig at vejen til fleksjob kan være lang og kringlet.
Man bliver kun visiteret til fleksjob når man har stemplet" stationær, varig, kronisk, og væsentlig nedsat arbejdsevne".

Du skal vide at jobcentret kun er interesseret i en eneste ting, og det er din arbejdsevne, de er for så vidt helt ligeglade med diagnoser, og de er ofte ret ligeglade med hvad lægerne siger omkring arbejdsevne.

Det er ærgerligt at din forrige sagsbehandler har stillet dig et fleksjob i udsigt, for det har sagsbehandleren ingen indflydelse på, det er alene rehab.teamet som indstiller til det. Og det sker først når jobcentret er helt sikre på at du ikke vil kunne bestride et ordinært job på fuld tid, uanset hvilket job der er tale om. Det er formentlig derfor du skal i en ny arbejdsprøvning.

Jeg vil anbefale dig om at søge agtindsigt i din sag, dette gøres ved skriftlig henvendelse til jobcentret, så kan du se hvad de har noteret i din sag.
Det er vigtigt du gemmer ALT kommunikation du har skriftligt mellem dig og jobcentret, da det er dit bevis på hvad der sker i din sag.

venlig hilsen og held og lykke
Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat