Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2008, 13:36   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Synes det er et ganske svært emne at tage stilling til. Som Hejdien så rigtigt skriver så virker det som et absurd emne sålænge der er så mange ledige flexer.

Men jeg tror ikke at det er noget der kan blive ved med at foregå i et samfund hvor arbejdskraftmanglen begynder at ligne et permanent problem der bare vil vokse og vokse. Jeg tro (og håber) at selv de dummeste arbejdsgivere på et eller andet tidspunkt vil indse at hvis de ønsker at få medarbejdere så er de også nødt til at tage dem der ikke kan yde 100 %, fakta er jo at i de undersøgelser der er så viser det sig at det næsten altid er en positiv oplevelse for en virksomhed at få en medarbejder ind på særlige vilkår.

Et andet problem som man er nødt til at gøre noget ved er det faktum at det er alt alt for vanskeligt for yngre personer at få en FTP selv om de ingen erhversevne har, fordi det ganske enkelt er vanskeligt at fastslå at en psykisk lidelselse eller andet ikke kan ændre sig i løbet af 30 - 40 år.

Jeg tror det ville komme mange af de især yngre mennesker til gode hvis der blev øgede muligheder for at tilkende pension med kontrol.

Endelig så tror jeg der er nogle mennesker der efter en stor fysisk eller psykisk nedtur har godt af at blive fredet i en periode så de over en årerække kan komme på benene igen. Det kan være misbrugere, det kan være personer der har været igennem store personlige tragedier osv. Disse mennesker får det ikke bedre her og nu ved at blive jaget rundt i systemet men kunne muligvis ende med at komme tilbage helt eller delvist hvis de fik lov til at få fred til at komme sig, kunne også gælde langvarige sygdomsforløb hvor man ikke behøvede at bekymre sig om man nu også kunne nå at blive rask inden 52 uger.

Men som sagt lad os få de ledige flexer, aktiverede og kontanthjælpsmodtagere i job først.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat