Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2014, 01:47   #1414
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, jeg er heller ikke til vodka fortyndingen - der var her for nogle år siden, hvor ALT bare blev fortyndet med vodka, whiskey, cognac ect, føj for den lede! Syntes det gav sådan en led bismag......
Den gang rensede folk også deres atomizere i vodka, men jeg tror det var sådan noget....overgearet noget, det klingede da også hurtigt af igen.
Ja, det kan jeg godt huske, det var mest fordi folk var bange bakterier i tanken... øh ok, dem PG'en ikke dræber, dem snupper nikotinen eller varmen.

Pg er så bakteriedræbende, at man har brugt det i årevis på b.la. operationsstuer (i forstøvet form, ikke fordampet), netop for at desinficere luften...

Citat:
Men jo, PG er absolut det bedste af fortynde med. Men et mix af væsker er også fint, dog er der nogle væsker med smage der ophæver hinanden, så man pludselig sidder og damper noget uden smag, hahaha........det har jeg altså prøvet mange gange!!
Ja, et mix er helt klart også godt, og kan give blod på tanden til at blande sine væsker selv...

Citat:
Mine gode erfaringer er fx tobak blandet med vanilje, karamel, kanel, det går an og så virker tilsætningerne som krydderier der pifter lidt op, eller runder en skarp smag lidt af...

Mine dårlige erfaringer er mest i frugtsmagene, her ophæver de utrolig hurtig hinanden, hvis der kommer flere bær eller frugtsmage i tanken.

Alle tobakssmage og frugtsmage, kan omvendt godt tåle et pift menthol eller mint.....uden at ophæve smagene.
Husk at når du blander, ændrer smagen sig en del i tiden efter, blandningen modner, det gælder også når du "bare" blander to færdigblandet, dog ikke i samme grad som når man bruger ren aroma...

Citat:
Personligt er jeg jo en VG pige - jeg har flere væsker med ren VG, som er super milde og gode og som jeg godt kan lide at dampe engang i mellem. Men de er meget tykke, og hvis man har tanken med ud om vinteren, så bliver det endnu tykkere!!!
Så når man har en tyk væske der let brænder på, så er indholdet af VG nok højere, så kan man måske lige spørge forhandleren om de har den med en højere PG.....
Jeg er også blevet meget glad for VG her på det sidste, jeg bliver ikke så tør i munden, og gir' som du siger en mildere smag, og mere damp...

VG fra VeraCura er tyk som sirup, sådan som VG skal være, ikke noget vand-pjat der

Det gir en langt renere smag end det tynde sprøjt med vand i...

Der skal ikke så meget PG til at gøre det tyndt nok til at dampe (mine nikotinbaser er altid PG), men i frostvejr kan det da godt blive lige vel tykt...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat