Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2014, 08:34   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Jeg vil med dette indlæg blot mane en smule til besindighed.

I alle de tråde jeg følger med i, bliver mange personer og især sårbare personer, meget bombastisk opfordret til at være uforsonlige og meget konsekvente i deres breve, mails og samtaler med personer fra f.eks. Jobcenter eller kommunen.
Jeg synes ellers jeg følger godt med herinde, men der må være tråde jeg ikke har læst, for den slags opfordringer har jeg endnu ikke mødt herinde.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Derfor vil jeg gerne opfordre til, at man bruger sin sunde fornuft.

Glem dog ikke dokumentation og aktindsigt. Men vær for så vidt mulig høflig.
Dette kan jeg kun være helt enig i.

Som udgangspunkt taler man pænt, og opfører sig i det hele taget rigtig pænt, hvis behovet så opstår kan man skrue bissen på efterfølgende, men aldrig mere end højst nødvendigt.

Min holdning er, at man skal opføre sig, så der ikke er noget at komme efter, man bør lade "de andre" om, at kvaje sig.

Men formulerer man sig alt for godt, og pænt, så kan det også give bagslag.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har hørt "ja, dit hoved fejler jo ikke noget".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat