Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2014, 15:09   #26
Syvsoveren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Syvsoveren er ny på vejen
Tak for jeres bidrag. Det er længe siden jeg postede mit indlæg og har ikke magtet ret meget siden da. Alle ved, at man ikke må kigge andres uvedkommende sager, at det er ulovligt. Men hvor ,mange gør det? Min egen sagsbehandler har gjort opmærksom på den ventil de har, at de kan jo komme til at taste forkert, at de gerne må se en uvedkommende sag i undervisnings øjemed. Desuden ligger bevispligten hos borgeren. Dvs, at jeg må anmelde de enkelte personer til politiet til retslig efterforskning , hvis jeg vil have undersøgt sagen. Kommunerne beholder kun deres log filer i 6 mdr. Og højest 5 år så vidt jeg husker. I mit tilfælde er det tydeligt, at helt utroligt personfølsomme oplysninger, fx lægeligt oplysninger og udtalelser til læge er kommet ud af mappen og kommet til min families og mine tidligere venners og praktiksteds
kendskab.
Jeg bliver jævnligt konfronteret med insinuationer der peger i retning af de oplysninger der er stevet ud, eller taget ud. Min jobkonsulent har i øvrigt sagt ligeud, at der kan være oplysninger der er nødvendige at videregive til fx et praktiksted.problemet er bare, at jobkonsulenten modsiger sig selv ved at hævde at der kun er videregivet oplysninger jeg selv har godkendt. Dette er selvmodsigende. Og jeg spekulerer selvfølgelig på hvad jobkonsulenten hentyder til, når hun siger at det kan være nødvendigt at give nogle andre oplysninger videre, end skånehensyn.
Syvsoveren er ikke logget ind   Besvar med citat