Se enkelt indlæg
Gammel 08-01-2014, 23:17   #17
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg kan så kun tale for mig selv, men når jeg omtaler nye brugere, eller måder man kan gøre det lettere eller mere overskueligt, for nye K10'ere/borgere i Danmark at møde systemet, så er det bestemt ALDRIG med en følelse af negativitet.

Tværtimod!

Som flere har skrevet, så er det jo helt frivilligt, om man vil kommentere på en tråd eller prøve at hjælpe et medmenneske.

Mine tanker bevæger sig dog altid mod struktur og overskuelighed, for det er en godt redskab for mig, og har været det altid, til at føle jeg kan bevare overblik og have styr på det jeg laver.

Jeg bruger personligt mange ressourcer på at få husket at følge op, hvis jeg har givet et råd i en tråd.

Når jeg selv har været nede i perioder og har lagt et spørgsmål ind, hvor jeg så ikke får respons, har jeg mange gange følt mig nede, eller som om ingen gad svare.......så det er fx en ting jeg ligger mærke til: at alle skal have et svar.
For tænk hvis denne person har brugt et ocean af mod, for at lave første indlæg, første gang man beder om hjælp, og så der ikke kom et svar....

Især i forhold til hvor tungt det er, at skulle igennem en sag i systemet.

Vi skal altid tænke på vores ordvalg, især det skrevne, da det nemt kan misforstås.

Særligt, når man i forvejen er udsat og i en svær situation.

En ting tror jeg dog vi kan blive enige om; at vi er alle i samme båd, vi ønsker hinanden det bedste og vi hjælper så godt vi kan indenfor de rammer vi har.

Nøgne tæer:
"Hvis jeg ville systematisere mine råd, ville jeg gøre det i en bog, eller et eller andet."

Man kunne også nøjes med "ti gode råd til mødet med systemet"

Fx i forhold til Info om ens sygdom skal meldes som arbejdsskade, da det kan være meget væsentligt for én senere i livet.

Vi ved jo ALLE hvor uoverskuelige konsekvenser én beslutning kan have.


Frida

Sidst redigeret af frida; 08-01-2014 kl. 23:36.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat