Se enkelt indlæg
Gammel 05-01-2014, 16:02   #7
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Thumbs down

Jeg har desværre heller ikke noget positivt at sige om Udbetaling Danmark.

Jeg stiftede bekendtskab med Udbetaling Danmark i forbindelse med at jeg skulle ansøge om boligsikring for mine forældre, som er blevet folkepensionister. Det tog over 1½ time at udfylde deres skema på nettet, de skulle have 7 forskellige bilag vedhæftet elektronisk. Det mest groteske ved situationen er at de beder om oplysninger de selv har adgang til, så hvorfor at det skal gøres så besværligt er mig noget af en gåde

De beløb som vi kom frem til som mine forældre skulle have i boligsikring passede ikke med det som Udbetaling Danmark kom frem til efterfølgende. Der blev taget kontakt til Udbetaling Danmark, og her påstod de, at der kun var indtastet oplysninger for min far. Dette ved vi IKKE er korrekt, da vi printede en kvittering ud på de oplysninger vi have indsendt - så enten har de ikke styr på tingene hos Udbetaling Danmark eller også er der problemer med deres system.

Selve systemet omkring ansøgning af boligsikring er under al kritik, og selv om jeg kun er 38 år, så havde jeg store problemer med at finde ud af det, så hvordan skal de ældre kunne finde ud af det!

Jeg kan kun se en grund til at man har gjort det så besværligt, og det er for at folk skal helt opgive at ansøge om ydelser fra Udbetaling Danmark.

Heldigvis fik jeg afløb for min frustration, da der på det tidspunkt da vi søgte om boligsikring, var et spørgeskema som man kunne udfylde om "ens oplevelse", så den mulighed benyttede jeg mig af
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat