Se enkelt indlæg
Gammel 01-01-2014, 23:31   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der skrives tidligere om rugbrød der er tilsat eddike, men ikke nok med at nogle fabrikanter tilsætter det, så ved de færreste ikke at rugbrød TIDLIGS må spises 2-3 dage efter det er bagt, ellers kan selv den mest hårdføre mave give problemer.
Det er nogle "kulturer" i surdejen der gør at "nyt" rugbrød er problematisk.

I Danmark indtages mælk ukritisk, det er en uskik som "mejerierne" prakkede nationen på tilbage i 50erne.
Mælk er en unødvendighed for voksne, man bliver ikke speciel usund ved at undvære.
Mælkesukker kan være en rigtig stor synder, der både kan give forstoppelse og akut diare. Mange i den vestlige verden døjer med mælk, men fordi det findes i så mange produkter er det ikke det første der falder folk ind når de har træg mave.
Mange kunstige sødestoffer påvirker kroppen/fordøjelsen på lignende vis, så pas på med dem.

Hvad angår gluten, så skal man være tilbageholdende med at udelade dette af kosten, sådan helt generelt, specielt hvis det bare er en mistanke om gultenallergi man har.
Man bør blive testet inden man bare undlader gluten.
Da gluten er et vigtigt protein kan man få mangelsymptomer ved at ekskludere det uden at erstatte det med andet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mange år senere begyndte jeg, at eksperimentere med zoneterapi, og det resulterede faktisk i, at mit problem med højre skulder forsvandt.
Det undrer mig ikke, for selvom din "oprindelige" smerte kom fra en skade, kan der jo være stødt noget til, og smerten være holdt ved lige.

I maveregionen er leveren, og en levernerve går netop til højre skulder.

En påvirkning af leveren kan give de vildeste problemer i højre skulder !
Da zoneterapi har stor indvirkning på de indre organer er det jo åbenlyst logisk at en "aflastning" af leveren kan fjerne smerter i leverens nervebane.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat