Se enkelt indlæg
Gammel 25-12-2013, 15:31   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Ok sidst jeg var sygemeldt ( i et år) forsøgte de nu at indhente fra min psykiater ret tidligt.
Problemet er nu at jeg ikke har en psykiater eller en " praktiserende læge" der vil indgå i det her og hvor der ikke er lang ventetid.

Min psykiater dengang reagerede ikke på deres henvendelser, selvom vedkommende instisterede på at jeg skulle være sygemeldt og senere revalideres, så den person vil jeg ikke bruge igen
Kommunen fattes penge og erklæringer er dyre.. så når din psykiater dengang ikke svarede, var det sikkert fordi kommunen bad om en gratis udtalelse. Og psykiatre vil betales.

Hvis kommunen skal bede en ny psykiater og at vurdere dig, taler vi om en erklæring der vil koste kommunen måske 10.000, så det gør de ikke bare. Det sker tidligst når alle behandlingsmuligheder er udtømt og du har været gennem arbejdsprøvning, og de evt mangler at lukke det sidste hul.

Så enten får du en praktiserende læge med på banen, eller du må få en praktiserende læge til at henvise dig, og så tålmodigt vente på at det bliver din tur til at blive visiteret og få tilbudt evt behandling, der med tiden kan føre til en udtalelse.

Alternativt kan du ikke være sikker på at kommunen anerkender at du er syg.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind