Se enkelt indlæg
Gammel 25-12-2013, 12:11   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det vi ser nu er en eneste ting løntrykning, som IKKE gavner nogle steder, og da set ikke ude i de små danske hjem.
Fuldstændig rigtigt.

Først effektiviserer man, så man kan spare nogle medarbejdere (og dermed gøre "produktet" billigere), derefter straffer man de fyrede fordi, de ikke har et job.

Og hvad blev der sparet?

Selvfølgelig er kh og andre sociale ydelser lavere end en løn for et ordinært job, men mange mennesker bliver syge af, at gå ledige, og har dermed brug for behandling af den ene eller den anden slags.
Og der skal ansættes mennesker, som skal "holde styr på" de arbejdsløse.

Så hvad er der reelt sparet ved, at effektivisere?

Min påstand er, at det tværtimod er blevet meget dyrere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Gad vide, hvis arbejdsskadeforsikring der virker ved skader, udført via nyttejob?

Er kommunen arbejdsgiver eller..?

VH Popiae
Ja, det vil jeg mene.
Det er vel ligesom når man er i praktik ell.l.

Men så er spørgsmålet, om kh'eren, som er i nyttejob, kan nøjes med en fritidsulykkesforsikring, i stedet for en heltidsulykkesforsikring, og spare et par kroner dér.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat