Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2008, 07:46   #1
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Førtidspension og indtægtsgivende hobby

Jeg driver som førtidspensionist en lille "hobby virksomhed", som i starten kun var for sjov, men som har udviklet sig til en succes.

Sidste år blev interessen for vores "kunst" stigende og i år har det udviklet sig til udstillinger og salg via nettet.

Jeg har absolut ingen intensioner om, at denne indtægtsgivende hobby skal være "sort". Vil ikke i risikere at blive anmeldt og komme i kløerne på Skat.

Derfor vil jeg gerne fortælle min personlige erfaring på dette område.

Var i går i kontakt med en revisor for at få rene linier, og det viste sig heldigvis, at det slet ikke er så kompliceret som jeg først havde antaget.

Når man driver en hobby - førtidspensionist eller ej - hvor der er indtægter og udgifter, skal dette ikke oplyses til Skat, hvis indtægten er under 50.000 kr.
Er indtægten under dette niveau, kræves det heller ikke at man skal være momsregistreret.

Men, det er vigtigt hele tiden at kunne dokumentere hvilke udgifter og indtægter man har.

Derfor skal alle faturtabilag gemmes og når der er et salg skal der laves et bilag.

Disse udgifter/indtægter føres løbende - evt. i et lille regneark - så Skat, hvis de skulle være ude med snøren, kan se at der køres efter rene linier.

Måske lidt inspiration til andre og i hvert fald er en hobby (med eller uden salg), med til at give lidt kolorit på tilværelsen!

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat