Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2013, 17:11   #66
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Jeg vil lige undskylde mit fravær fra K10 fællesskabet. Ind i mellem er der andre ting og sager der skal ordnes og prioriteres.

Mit problem omkring EL er, at de ikke tager helt det ansvar som de kunne. De vil ikke stille ultimative krav i forbindelse med finanslovsforhandlingerne, hvilket de sagtens kunne gøre, for regeringen kan ikke igen lave en finanslov med de borgerlige.

EL står i en vanskelig situation, som gør, de ikke rigtig kan blive tungen på vægtskålen. DF førte en politik som lå meget op ad venstre og konservative, bare mere ekstrem. EL vil have en politik der er diamentralt modsat regeringens, nemlig afskaffelse af konkurencestaten, derfor er de lidt uden for i spillet om magten.

Jeg er bange for, at rigtig mange vælgere føler, at EL politik er lidt langhåret og udflippet. At de vil lukke for mange fremmede ind og pantsætte landet, for at kunne finansiere et samfund af folk på overføresel. EL har brug for en skarpere profil i forbindelse med at beholde de såkaldte "danske værdier" og at disse værdier er for danskere og ikke alle dem der gerne vil have del i velfærden i resten af verdenen. Der er et behov for at de udviser omsorg for dem der udgør samfundet og kun dem, det er en del af DF's succes husk bare på ældrechecken. Danske værdier på danske hænder.

EL har en anden svaghed og det er deres rotationsprincip. Jeg læste en artikel i forbindelse med valget, at hvis EL fik den fremgang de blev spået, så ville det være helt uprøvede politikere der stod med ansvaret og det i sig selv kan skræmme de fleste fra at stemme på dem.
Hver gang EL's folketingsmedlemmer får greb om "nosserne" på danske politik ryger de ud, som det vil ske med Johanne S Nielsen og det er da ren skam, for hun har folkelig appel og langt hen ad vejen det samme som Pia Kjærsgaard i den anden ende af politik. Ideologier er udemærkede, men det fungere ikke, hvis ikke der er plads til en mere pragmatisk tankegang og løsning.

TimeGuest spekulere i, om jeg har liberal tankegang. Jeg skriver her i tråden, at jeg vil have afskaffet folketinget i dets nuværende form. Tiden er løbet fra partipolitik, prøv at sig det højt i en liberal forsamling og flere vil falde om af et slagtilfælde.

Jo jeg har langt hen ad vejen en liberal tanke gang, men de borgerlige partier og den nuværende regering har en nyliberalistisk tankegang, hvilket er noget helt andet. For SF-DF drejer det sig om den amerikansk inspirede menneskelige minimalistiske konkurencestat, som Anders Fog Rasmussen fik indført, hvor alt skal kontrolleres, være målbart og tydeligt vise en økonomisk profit. For mig skal den stat og tankegang hurtigst muligt aflives, det dræber mennesker, samfundet og i sidste ende også økonomien.

Goderne skal fordeles ligeligt og med respekt for det enkelte menneske og dennes situation. For mig er det hul i hovedet, at Janni Spies og Kristian Kjær har fået børnecheck og Mærsk McKinny Møller fik folkepension.
De sociale ydelser er for alle, men ikke alle er berettiget til dem. Efterløn var ment til dem der var nedslidte og ikke til alle der bare ville have et længere og økonomisk bedrestillet otium i Toscana eller Costa Brava. Tanken er jo, at de rige betaler igennem deres skat til dem der ikke har noget, det er for mig den rigtige tankegang og ide, men de borgerlige har givet alt til alle for at få vælgere, så de kunne slå en socialdemokratisk magt dominans i folketinget. Nu gør regeringen det samme for at tilbageerobre magten. Skære ned på de sociale ydelser for at kunne give skattelettelser til de rige. Ikke noget under, at velfærdsstaten er døende og det skal stoppes.
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat