Se enkelt indlæg
Gammel 12-11-2013, 22:11   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Borgeren ydes fx 15 ugentlige støttetimer og støtten udliciteres til en ekstern aktør, hvorefter borgeren måske i praksis ser 5 timer pr. uge med borgerkontakt / støtte.

Når støtten revurderes beviliges borgeren måske kun 10 timer pr. uge og ser efterflg. i praksis måske kun 3 timer pr. uge.
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Så hvad skal man påregne ud af 1 time: ½ time til borgerkontakt + ½ time til dokumentation samt transport?

Kan det i så fald omsættes til at borgeren tildeles fx 16 timer og kun ser direkte borgerkontakt i de 8 timer?

Det vil jeg selv mene er for megen tid til administration, dokumentation og transport i sådan et eksempel.
Ud fra min sunde fornuft og logiske sans, så vil jeg påstå, at når borgeren får oplyst (sandsynligvis på skrift), at denne er bevilget 15 ugentlige støttetimer, så betyder det, at borgen skal have 15 ugentlige støttetimer.

Hvad der så kommer oveni at administration, dokumentation, transport m.m. er borgeren totalt uvedkommende.

Når en borger bliver tildelt hjemmehjælp (eller hvad det kaldes nu om dage), så bliver det vurderet hvad borgeren skal have hjælp til, og hvor lang tid det tager, og så bliver borgen oplyst om hvor tit hjemmehjælperen (ve' godt de hedder noget andet nu, men kan s'gi aldrig huske den korrekte benævnelse) kommer, og hvor længe h*n er der.
Hvad det koster i administration m.m. får borgeren ikke at vide.

Det samme må gælde når det handler om støttetimer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat