Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2008, 17:19   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up BEPOS - “Danmark for alle”

Citat:
BEPOS - “Danmark for alle”

Citat:
En ny tænketank har netop set dagens lys. Der er tale om den utilitaristiske* tænketank bepos, som er politisk uafhængig og har til formål at fremme et “Danmark for alle” via besindige politiske studier. Jeg har egenhændigt etableret tænketanken i den just forgangne pinse, hvor jeg ligeledes ved en lille uhøjtidelig ceremoni udnævnte mig selv til dens direktør. Det delvise navnesammenfald med den allerede kendte liberale tænketank CEPOS er selvfølgelig intenderet, og skal sætte streg under, at bepos er en værdig pendant.
Vi er ikke så mange i bepos endnu, faktisk er der kun mig selv og Knud Vilby. Knud er, som formand for Socialpolitisk forening, og blandt andet tidligere chefredaktør for Dagbladet Information og tidligere souschef i Kultur- og Samfundsafdelingen i Danmarks Radio, klart i kernemålgruppen for de tænkere, som bepos repræsenterer. Kriterierne for optagelse i Tænketanken bepos er, at man bekender sig til utilitarismen og har noget på hjerte, som man er i stand til at formulere i den offentlige debat. Og så skal man selvfølgelig være flittig med pennen og villig til at stille op i DR Deadline med kort varsel. Så hvis du kan leve op til disse krav, skal du være velkommen. Og hvis du sidder derude og tænker, at dette her må være min spøg, så har du delvis ret. For nok er det en spøg, men den er dybt alvorligt ment.

* Utilitarisme er en moralopfattelse, der vurderer handlinger ud fra deres følger, idet handlinger anses for gode, når de forøger summen af velfærd. (Munksgaards Fremmedordbog)
http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=8675
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat