Se enkelt indlæg
Gammel 24-10-2013, 07:49   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne S. Se meddelelser
Hej Vovse.
Jeg kan ikke lægge billeder ind - men det er - kan jeg kalde det "skydedøre"? Der er ingen hængsler - de kører bare i en rille. Jeg er sgu helt deprimeret over det...
Mvh Susanne
Ok, noget i denne stil, ihvertfald lågerne: http://www.dba.dk/koekken-koebenhavn...id-1001592593/

Jeg har selv et overskab med skydelåger, så den model kender jeg godt.

Min umiddelbare tanke er, at lågerne kan være blev slidt, på de sider der kører i rillerne, så lågen, groft sagt, er blevet lidt lavere, og derved kan falde ud af rillerne.
Det undrer mig bare om det skulle være tilfældet.
Min lejlighed er fra 1959, og jeg har før boet i noget fra først i 60'erne, også med skydelåger på et overskab, og jeg har aldrig hørt om sådan et problem før.

Har du snakket med dit boligselskab om problemet?
Det kunne jo være, at en tømrer kan klare problemet.

Hvis du ikke har gjort det tidligere, så synes jeg du skal snakke med dit boligselskab om det, så du måske kan få lågerne ordnet.

Hmmm, forresten, der kan samle sig rigtig meget støv og snavs nede i den nederste rille (som lågen kører i), prøv at se, om det kan være der problemet ligger.
Brug evt. en urtekniv til, at fjerne møg'et med, samtidig med, at du bruger støvsugeren.

Du skal ikke skamme dig over, evt. at fortælle, at du ikke har råd til et nyt køkken, for sådan tror jeg der er mange der har det.

I den afdeling jeg fraflyttede sidste år var mange fyr og flamme, for at få et nyt køkken, men så vidt jeg har hørt, så er mange hoppet fra igen, p.g.a. økonomien.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat