Se enkelt indlæg
Gammel 18-05-2008, 11:33   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Helenevind og velkommen til .

Jeg ville hvis jeg var dig sende en klage over sagsbehandlingen til borgmesteren så er du startet et sted …
Den skrivelse du har her på siden beskriver det hele meget godt, så den ville være fint sammen med klagen .

Dernæst burde du som det første søge aktindsigt hvis ikke du har fået det, som jeg læser det du skriver så er du pt på sygedagpenge, og derfor burde der være en klar plan for hvad det er du er i gang med og hvad det skal munde ud i, når du skriver at de mener du skal tilbage til det ordinære marked så burde det ligger meget klart i din sag hvordan du kommer det og det er vigtigt du lige får kigget dine papir igennem.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har fået at vide under forløbet men ifølge sygedagpengeloven skal du have at vide hvordan de agter at få dig tilbage til det ordinære marked og hvad det er de mener at du kan klare jeg kan kun anbefale dig lige at læse sygedagpengeloven .

Og i sær skal du lægge mærke til denne her



§ 8. Kommunen skal i løbende sygedagpengesager, hvor kommunen ikke har modtaget en raskmelding, tilrettelægge og gennemføre et individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb under hensyn til sygdommens karakter og sygemeldtes behov og forudsætninger. Kommunen skal inddrage den sygemeldte i opfølgningen.

Er disse ting opfyldt i din sag ?

Hele sygedagpengeloven finder du her https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K6 og man kan komme ind på div lovgivninger via nyttige link…

Jeg vil mene at det er vigtigt for dig at du får gjort kommunen opmærksom på at du ikke vil finde dig i mere.
Og da slet ikke at du skal tilbage og betale for en psykolog en gang til, hvad er det med din egen betalte psykolog skal mundet ud i ? Er der noget i den om at du skal fortsætte til psykolog? Og hvorfor?

Jeg har undersøgt det med psykolog og for alt hvad jeg kan se så kan de forlange at man skal betale selv, men man kan søge om at få dem til at betale ved dårlig økonomi, og det kunne måske være værd at prøve det.

Men jeg ville hvis jeg var dig tage noget om den psykolog med i min klage, for det er lidt underligt at din sagsbehandler mener at det er så vigtigt at du får psykolog hjælp og du så selv skal betale for den, når så der er et kursus er der øjensynligt ikke noget til hindre for at du stopper til psykolog og at du så får at vide at du skal starte til psykolog igen når kurset er færdig det passer ikke rigtigt sammen, enten er det vigtigt at du får psykolog hjælp ellers er det ikke…

Er det vigtigt og akut burde man ikke kunne sige at så holder du lige en pause…
Det virker helt åndsvagt det du beskriver og det lyder ikke lige som om der er en plan men mere som om at du bliver kastet rundt på må og få, indtil kommunen kan finde ud af hvad de skal stille op med dig..

Så en klage til borgmesteren med en kopi til sagsbehandleren og til hele kommunalbestyrelsen og det gør du selvfølgelig opmærksom på ved at skrive at der er sendt en kopi til alle hele vejen rundt..

Mvh
Hejdien

PS jeg ville hvis jeg var dig lige give fagforeningen en chance mere, skriv ikke til vedkommen men ring til dem og forklar dem det hele og sig at du altså godt lige kan bruge noget hjælp, det kan jo være at der nogen kommunikations problemer på fagforeningen og at din besked om psykolog ikke er opfattet..

men det er stærkt på tide at der sker noget i din sag inden du igen falder for sygedagpenge grænsen, men også derfor er det vigtigt at du får din aktindsigt for hvis kommunen hævder at du kan komme på det ordinære marked igen betyder det jo også andre forlængelses regler ..

og under alle omstændigheder så skal du i samme øjeblik dine sygedagpenge er ved at udløbe søge om førtidspension på forliggende grundlag (så kan de ikke stoppe dine sygedapenge før den er afgjort ) og du har mulighed for at få andre til at kigge på det i form af en anke ...
  Besvar med citat