Se enkelt indlæg
Gammel 08-09-2013, 01:01   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Udgangspunktet er helt forkert: at nogen overhovedet skal overvåges og som afledte konsekvens heraf i skræk & rædsel skal forsøge at beskytte sig imod den overvågning.


Det starter lige præcis der, hvor misfosteret af en tanke dikterer, at det er bringende nødvendigt at træde mennesker ned for selv at komme frem.

Denne syge tanke er herefter sivet ind i samfundsstrukturen og regelsættet, der skal forsøge at holde sammen på hele vanviddet ...

Men jeg tænker, at den menneskelige hjerne på sit nuværende udviklingstrin er alt for begrænset til at skabe et trygt og harmonisk samfund med et fornuftigt og rimeligt ligeværd borgeren imellem ... der er altid nogle, der i deres grandiose selvhøjtidelighed er af den misopfattelse, at de (eller deres "syge moster" og "kæpheste") er nærmere Gud eller andet ophøjet end alle andre og derfor bør have ganske særlige vilkår på bekostning af andre.

Engang ude i fremtiden vil man se med foragt på sådan et menneskesyn ...

I fortiden længe før Murens fald rejste jeg i DDR og Polen ... og var sq heldig at slippe derfra med livet i behold .., men overvågning og bevidstheden om overvågningen gør altså noget ved mennesker, som jeg ikke finder er et demokrati ganske værdigt.

I nat sender DR K: Das Leben der Anderen ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lives_of_Others ), der måske kan give en fornemmelse af forholdene i det gamle DDR.


Men hvor er Danmark på vej hen anno 2013?
Mit udgangspunkt er i at man ikke skal udstille sig med mindre man ønsker at blive set, så jeg ved ikke hvad der er forkert i det udgangspunkt ?

At blive fornærmet over at nogen kigger med på et offentligt sted, hvor man IKKE selv har sørget for at lukke skodderne til, svarer til at man undrer sig over at nogen glor hvis man render nøgen ned af strøget.

Det er simpelthen for dumt hvis man tror man frit kan udstille sit liv uden nogen ser med... hvis ingen ser med, er der jo heller ingen grund til at udstille sig.

Det er jo ikke kommunen der har bedt hende have en profil på FB og have profilen til at stå piv-åben.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat