Se enkelt indlæg
Gammel 03-09-2013, 19:39   #112
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
1 time om ugen, er det ikke meget lavt sat, hvis målet er en servicehund der skal opnå specifikke funktioner??
Man må heller ikke glemme hvalpestadiet og lømmelalderen, hvilket kan blive NOGET af en mundfuld for en kørestolsbruger med lammelser i benene (for at nævne den klassiske bruger af servicehund - for ikke at nævne de blinde).

ALLE kan da klare en time om ugen, men en hvalp er altså træning 24/7 indtil den er renlig, kan være alene hjemme, ikke springer op af folk, adlyder kommandoer, ikke gør foran supermarked eller når folk nærmer sig hoveddøren ect. Mine hvalpe har altid været som små glade og rabelske teenagere der krævede tid, og ikke mindst tålmodighed.
Det ER jo ikke alle handicappede der kan magte det, og derfor må ty til ''pakkeløsningen'' med en hund der er selvkørende, og som kan holdes ved lige via årlig test og ugentlig træning på hyggeniveau.

Det er jo ikke ondt ment, det er bare sådan det ser ud ude hos de handicappede.
- du har jo selv læst om ham der fik servicehund fra forsvaret, og som netop ikke selv kunne tage til træning/prøve med hunden, men måtte blive hjemme og sende andre ud på opgaven med servicehunden.

Jeg vil da også skrive under - og anbefale andre at gøre det samme, også selvom jeg ikke selv er interesseret i en hvalp.


Man skal forstå det helt rigtigt, uanset hvad så er en hund ikke bare en hund og den sendes ikke bare på træning og så lader man andre om opgaven NEJ.

Man skal selv være deltagende og hvis man kan gå tur med en hund min 3 gange dagligt, så kan man også træne!

En servicehund bliver ikke bare til og en servicehund der starter man ikke med en hvalp, dem som træner dem (STH) aflevere dem hos en såkaldt "plejefamilie" hvor de er indtil de er en vis alder, derefter træner man dem.

Og lad mig slå fast med 7 tommer søm, en hund kræver at en ejer deltager, går ture, sørger får at den ikke nok med motion, men også psykisk bliver stimuleret ellers, ja så kan den sagtens ødelægge en lejlighed og hvorfor?

Fordi den ikke er stimuleret nok!

Men jeg vil stå inde for at hvis man ikke selv kan træne sin hund så bør mand heller ikke have en hund, det kræver sit og det ved folk først når skaden er sket og så sælger de hunden fordi den bider alt i stykker, men skriver noget andet i annoncen.

En hun skal man ikke bare have for at have en hund, og uanset om man bor i lejlighed eller på landet, så kan ens hund sagtens trives, bare den får sine ture og stimuleres - færdig.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat