Se enkelt indlæg
Gammel 26-08-2013, 08:30   #9
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Takker for jeres svar har givet dem videre
tror desværre han melder fra han er så psykist sårbar at bare tanken om at nogle måske kunne finde på at anmelde ham til kommunen hvis de ser ham på en ..god,, dag hjælpe i butikken samt hvordan det så vil påvirke ham gør at han nok vælger forsat at ,mure, sig inde derhjemme,
Trist at samfundet er blevet sådanne for han ville kunne få mere livsglæde ved at komme lidt ud og møde folk,

men med den usikerhed ang loven osv gør det ikke nemmere,
og findes der ikke nogle klare Regler ang arbejde i en røde korsbutik gratis er det jo helt umulig at vide hvad han må og ikke må .

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan ikke rigtig regne med det da de regler de har lavet er fuldstændige åndssvage...

Man kan blive selvforsørgende i et fleksjob på feks 2 timer pr uge....

Kan man blive selvforsørgende...ja så bør kommunen frakende ens pension....det står i loven at de skal det...

Samtidig er der regler der siger at du godt må udfører frivilligt arbejde i ca 4 timer pr uge...

Du kan vel godt se at det ikke hænger sammen...

Så nu er det op til hver enkelt om de tør satse deres pension på at arbejde ved siden af deres pension...

Da det hele er så nyt....ja så er der ingen der ved hvordan kommunerne vil forvalte disse regler...

Altså om de vil frakende folk deres pension...når nu de kan blive selvforsørgende i et fleksjob...som der står de skal i loven...

Det kan også være at de har mere end travlt nok med dem der søger fleksjob og førtidspension....så de slet ikke kigger på dem der kan arbejde ved siden af...og som i forvejen har fået pension...

Personligt ville jeg ikke turde satse min pension....men det er jo bare mig....det er i virkeligheden op til hver enkel om de tør...og så kommer det selvfølgelig også helt an på hvad det er for et stykke arbejde der er tale om...
her er tale om en rødekorsbutik der gives ikke løn hvor der er flere personer tilstede og hvor der hænges lidt tøj op og tages ned og betjenes kunder.
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat