Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2013, 22:48   #1
bloklyset
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
bloklyset er ny på vejen
boligløs og på kontanthjælp

Hej alle sammen jeg er ny bruger her og håber på at få lidt hjælp til min situation.
Jeg er lige blevet boligløs, da min samlever har smidt mig ud. jeg har ingen penge og en stor gæld til SU som skal til at tilbagebetales til oktober i år – forlængelsesmulighederne er opbrugte.. Min indtægt hedder kontanthjælp (uden børn). Jeg har ikke råd til at betale et indskud til en ny bolig og har ikke mulighed for at låne penge i banken fordi jeg er på kontanthjælp. Boligpriserne er bare så høje jeg synes det ser helt håbløst ud.
Jeg skal i en arbejdsprøvning snart fordi jeg har en arbejdsskade i ryggen , men vil prøve at få den udsat, da jeg bliver nødt til at finde et nyt hjem. jeg kommer ikke til at arbejde fuldtid igen, men kommunen mener jeg skal afprøves så jeg måske kan få et fleksjob engang. Jeg har mange smerter hver dag, og derfor skal jeg finde en bolig som ligger tæt på indkøbsmuligheder, da jeg ikke har bil og ikke kan løfte så meget før jeg får ondt og må hen og hvile mig.
hvad gør jeg når kontanthjælpen ikke kan række til boligudgifter, mad og medicin mv?
med ven lig hilsen BL
bloklyset er ikke logget ind   Besvar med citat