Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2013, 21:21   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af linda.me Se meddelelser
Hej

De 16.000 er efter skat....min nuværende timeløn er 135kr.

Når det nu bliver næste ferieår, så får jeg rigtigt nok ferie med løn + ferietillæg.

Ferietillæget modregnes også ???
Jeg kan godt se ideen i træk pr dag vil være " bad " for mig fremadrettet, da jeg kun har 10 timer nu, men mener da lige der mangler noget i lovgivningen om feriepenge optjent på andre vilkår som i mit tilfælde. Hvis jeg havde været smart, så havde jeg jo holdt alle dagene, da jeg alligvel ikke havde kunnet få flekslønstilskud i den måned hvor jeg havde hævet de 15 af dagene.
Det er sgu´da et spændende regnestykke ;-)

Hvis dine 16000 kr er udbetalt og vi blot siger at du har betalt 40% rent i skat af dem, så svare det til ca. 26.666,- kr FØR skat.

Du har med dine normale 10 timer/ uge, hvilket er det jo 43,33 timer på en normalmåned.
Men du har så holdt 3 uger´s ferie uden løn. Derfor skal der trækkes 3 x 10 timer = 30 timer fra feriemåneden. 43,33 minus 30 timer er så 13,33 løntimer i den måned.
Omregnet til gennemsnittimer pr uge er så: 13,33 timer/md delt med 4,33 uger/md giver så en teknisk ugenorm på 3,08 timer/uge. ( altså i pågældende feriemåned.)

Med 135 kr/time og evt 8% i pension så er en normal månedsløn på 21640,- kr for jobbet på fuld tid ( som en rask kollega vi have fået )

Så hvis du i vores beregner skriver 21640,- kr som månedsløn i øverste rubrik. 8 % i arbejdsgivers pensionsandel. Sætter ugetimetallet til 3,08 timer.. Og endelig sætter din ekstra bruttoindtægt (feriepenge) på 26666,- kr i rubrikken "Indtægter som IKKE kommer fra fleksjobbet"..

Resultatet er at beregneren "går amok" . Dog ikke mere end at vi kan se hvor du bliver "straffet"

Du bliver ganske enkelt ramt af det som jeg kalder "2 beregning" Det er den regel som siger at: Een måneds løn + pensionen + flekslønstilskuddet samlet aldrig må være højere end hvad en rask kollega på fuld tid ville have fået.

Hvis man så ser på "2 beregning" nederst i beregneren, så viser den at der fjernes 5239,80 kr i tilskud den pågældende måned. ( 2 beregning modregner 100 % og rammer hårdt )

SÅ JA. Du skulle have holdt en ferieuge ekstra sammen med de 3 uger du har afholdt. ( Og i samme kalendermåned )

Ovennævnte regnestykke er korrekt set ud fra loven.. Men totalt sindsygt, da det betyder at vi som fleksere SKAL overveje hvordan, hvornår og hvor længe vi vil holde ferie uden at straffe os selv økonomisk.

Den anvendte beregner ligger HER

Sidst redigeret af mik16; 06-08-2013 kl. 21:27.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat