Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2013, 01:18   #9
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg talte med en rådgiver fra DUKH, og det korte svar er:" JA - kommunen kan godt nægte at afprøve dig i en praktik." - det er den korte version af svaret. Min begejstring også lå på et meget lille sted, da jeg hørte dette. Udsagnet fra rådgiveren lød noget i retningen af, at en arbejdsprøvning er et tilbud kommunen kan give borgeren, men hvis de vurderer, at en sådan ikke vil være med til at udvikle arbejdsevnen/funktionsniveauet, så er de ikke forpligtet til at oprette en arbejdsprøvning. Det har de så vurderet i dit tilfælde - i øjeblikket. Dog vil du stadig skulle møde op til dine opfølgningssamtaler og hvis kommunen - over tid - vurderer, at der er sket en forandring i positiv retning, så kan en afprøvning finde sted. Hvilke kriterier som kommunen specifikt ligger vægt på i disse situationer kom vi ikke ind på i samtalen.

Det lyder meget som om kommunens fokus lige nu er på at få dig væk fra sygedagpengeydelsen, inden du evt. kommer ud i en arbejdsprøvning. Hvor lang tid har du tilbage af dine sygedagpengeperiode?..... muligvis vil de se anderledes på det, hvis/når du kommer over på en kontanthjælpsydelse.

Det som er vigtig for dig at få svar på af din sagsbehandler er : Hvad mangler at blive belyst i min sag/forløb?.
Endvidere kunne du passende bede om at få belyst den/de konkrete årsag(er) til, at du ikke kan blive arbejdsprøvet på nuværende tidspunkt. samt bede om at få oplyst hvilke kriterier kommunen ligger vægt på i din situation for, at du kan komme i betragtning til oprettelse af en arbejdsprøvning på et senere tidspunkt. Hvis ikke din sagsbehandler ønsker at svare på disse spørgsmål, må du sende forespørgslen længere op i systemet til lederen for afdelingen og evt. den kommunale rådmand.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat