Se enkelt indlæg
Gammel 04-07-2013, 08:20   #18
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I det hele taget mener jeg ikke at "vi" ftpere skal modregnes for noget. Forsikringer, erstatninger, samlevere eller noget. Vi har jo ikke valgt at blive ftpere, men var vi fleksjobbere var det noget andet.
Fleksjobbere har jo heller ikke valgt det, ingen vælger da at være kronisk syge. Det er nogle urimelig regler, der er helt hul i hovedet. Det kommer jo til at betyde at det bedre kan svare sig at begge er på kh end at en af dem arbejder. Med mindre det er en sky høj løn. Har regnet på hvad det kommer til at betyde for mit parforhold, og ved ikke lige hvordan vi skal klare den

Jeg har en datter, og kæresten har ingen børn, han er ftp. Lad os nu bare sige vi begge har et fradrag på 3000 kr, det er ikke så vigtigt, blot et eksempel. Han får 14746, hvilken så betyder jeg kan få 9706 i kh. Så efter skat har han ca 10160 tilbage, så skal han give mig 4246 kr, som skal betales skat af. Hans rest beløb 5910 ca. Det vil så sige jeg får 7080 i kh, og 2600 kr af ham efter skat. Rådigheds beløb i alt ca 15600.

Havde han nu arbejdet og tjent 25000kr i stedet, så ville han efter skat have 14660, hvor af han så skulle give mig 13952kr, hans rest beløb ca 700. Efter skat ville jeg så få 9680 ca, i alt ca 10400.

Dette er kun ca tal, men det virker da total mystisk at det koster så meget at have et arbejde kontra begge på overførsels indkomst. Havde han være på kh i stedet for ftp have vi haft flere penge.....
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat