Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2013, 13:10   #13
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af martinholm Se meddelelser
Det er ski lidt svært når man får en ny sagsbehandler hver 6 måned!

Jeg har stadig ikke fået svar på min tvivl om hvorvidt der overhovedet er behov for en advokat.

Retsafgiften er 500,-

Jeg har tidligere været i byretten, men hvor det var mig der blev stævnet (da jeg i sin tid var på arbejdsmarkedet), og der havde jeg ingen advokat med, og jeg forsvarede fint min egen sag. Modparten havde en advokat. Det var nemt og gik fint, fornuftigt og stille for sig.

Sagen blev afgjort simpelt på beviserne i sagen - og det var det.

Heraf må det være muligt at stævne kommunen, betale retsafgiften og hive dem i retten. Såvidt jeg ved skal man kun betale modpartens sagsomkostninger såfremt man taber - og dette må jo i så fald afdrages.

Jeg kan heller ikke se at det er nødvendigt med en advokat for at stævne. Man kan direkte downloade en stævning fra nettet og indsende den.

Er det mig der tager fejl her eller hva?

Indtil videre kan jeg ikke anbefale hverken Helsinghoff eller Issaksen. Begge advokatfirmaer tager sig primært af erstatningssager og de har ikke en skid forstand på sociale sager - meeeen det siger de ikke, det finder man ud af bagefter!

Er der nogen, såfremt det absolut er nødvendigt med en advokat, der har nogle gode erfaringer?


Hej Martin.

Nu har jeg selv en sag kørende mod kommunen, og det er igennem Advocare, dog hedder min advokat Sara og virker til at have styr på det sammen med hendes sekretær.

Men jeg har hørt flere som klager over Advocare, men selv har jeg indtil nu selv haft fin erfaring, alt er kørt som det skulle, men der er jo også en del advokater i selskabet, så mon ikke man forbinder det dårlige med hele firmaet
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat