Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2013, 12:41   #1
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Parkeringskort

Kære alle K10´ere.

Har brug for Jeres råd og vejledning - og gerne erfaring omkring parkeringskort hvis nogen har det.

I foråret 2012 bestilte jeg en ny lille handikap venlig bil. Den er indrettet således den opfylder mine behov. Jeg valgte ikke at ansøge kommunen om hjælp til specialindretningen, da jeg dels ikke orkede en lang diskussion / sagsbehandling og dels selv havde muligheden for at afholde udgiften - også syntes jeg det var mest rimeligt at jeg selv betalte. Resultatet er, at jeg i november 2012 endelig har fået min lille drømmebil som har givet børnene og jeg så meget frihed.

Der er dog et stort MEN... Pga. mine fysiske begrænsninger er der nødvendigt at min dør altid åbnes HELT op når jeg skal ind / ud af bilen. Dette har jeg forsøgt at sikre mulighed for ved at holde langt væk fra eks. hovedindgange ved indkøbscentre men så til gengæld holde sådan at jeg har taget 2 parkeringspladser. Det er naturligvis frækt, men jeg kan ikke lige "smyge" mig ind hvis bilen ved siden af holder for tæt på min bil. Selvom begge biler holder korrekt i deres båse, så kan jeg ikke komme ind hvis bilerne holder tæt på - og resultatet er, at jeg er nødt til at spørge fremmende om de vil bakke min bil ud for mig. Endnu har jeg ikke mødt nogen som ikke ville hjælpe mig, men jeg bryder mig ikke om det. Er jo dels lidt "øm" over min bil og dels er det slet slet ikke rart at være afhængig af andre!

I går fik jeg en bøde for at tage 2 parkeringspladser så den løsning må jeg hellere stoppe med.

Nu har jeg læst lidt om et parkeringskort, og når jeg læser kriterierne så opfylder jeg dem ikke. Jeg kan ikke gå ret hurtigt, men kan stort set altid gå 100 m.

Mit problem er det med at jeg ikke kan komme ind / ud af bilen i en alm. parkeringsbås hvis der holder en bil ved siden af. Må med røde ører erkende at jeg ikke havde tænkt over problemstillingen, da jeg tidligere er blevet kørt meget rundt - jeg blev tit sat af, hvorefter chaufføren har kørt bilen i bås...derfor havde jeg ikke tænkt over, at dette kunne blive et reelt dagligt problem.

Det blev vist en lidt rodet forklaring... håber dog ikke meningen er gået helt tabt

Hjælp... what to do?

Med ønsket om en god søndag,
FrkM
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 02-06-2013 kl. 12:44.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat