Se enkelt indlæg
Gammel 02-06-2013, 11:28   #12
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Når forsikringen betaler genoptræningsudgifter skal du ved afslutning gøre krav på dækning af fremtidig behandlingsudgifter.

Der kan/vil blive lavet en vurdering for de næste 10 år og der udbetales en sum skattefrit lig erstatning som ved men grads erstatning.

Hvis forsikringen afslår kan man bede om en vejledende vurdering fra Arbejdsskadestyrelsen=ASK selv om det er en privat ulykke.
Forsikringen kan vælge at følge afgørelsen eller hører den efterfølgende hjemme under domsstolene.

Hvis du har en familieforsikring så undersøg om du her har en retshjælpforsikring du kan gøre brug af
Det er et valg om man tager advokathjælp men jeg har valgte at gøre det efter en slem trafikulykke og nu en arbejdsskade.
Begge sager med en ansvarlig skadevolder og jeg ville ikke være advokaten foruden, men det skal være en advokat med speciale i ulykker.

Når din skade er sket i udlandet var turen så via rejseselskab og var turen hvor skaden skete bestilt via rejseselskab?

Dette har betydning for om der er en ansvarlig skadevolder. Er der det har du ret til delvis betalt advokatbistand.

Hilsen lgkh62

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peleman Se meddelelser
Jeg har lige været i Thailand hvor jeg var så uheldig at brække ryggen.
Var ude på en alm sejltur hvor der kom en høj bølge og min ryg brækkede.
Jeg kan gå og håber på jeg får det nogenlunde igen.
Pt har jeg mange smerter , skal starter på noget genoptræning efter 3 mdr i korset.
Jeg skal regne med jeg skal gå til noget ryg træning resten af livet .
Kan jeg på nogle måder få sådanne udgifter betalt ??
Har også selv betalt 3-4000 km rundt til forskellige hospitaler med under 50 km til.

Jeg har tegnet alt jeg kan tegne af forsikringer , har dog inden sundheds forsikring
Du skal lave en oversigt over behandlingssted - kørt km = refusion kr. 2,13 pr. km.
Du skal lave en oversigt over medicinudgifter i forbindelse med ulykken.

Disse to oversigter sender du månedligt til din forsikring og beder om betaling af afholdte udgifter i forbindelse med dit uheld.
Godkend IKKE et afslag, hvis ikke de vil betale, for så skal der klages!

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat