Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2013, 15:58   #7
Paten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Paten er ny på vejen
Hej alle, og tak for svar.

Det er et team af psykiatere og psykologer der stillede diagnosen dyssocial personlighedsforstyrrelse, så det står i papirene, men som psykologen sagde, er det det samme som at være psykopat.

Kan godt se at det er noget jeg skal holde for mig selv, da det er et kæmpe tabu. Men valgte at tage det til debat, for at høre om det stadig var et fænomæn der var omgærdet af fordomme.

En spørger om der er flere niveauer af psykopati, og det kan jeg kun svare klart JA til. Ligesom andre personlighedsforstyrrelser, og sygdomme, er der stor forskel på graden.

Det snakker man bare ikke så meget om, men holder sig til at "en psykopat er en psykopat", og det er ikke sandt, heldigvis.

Jeg er i den milde ende, men lever stadig op til diagnosen.

Men kan oplyse om at fordommene gør at man føler sig i katogori med pædofile og andet ligestillet.

Mine skavanker er mangeartede, men det der omhandler psykopati, er :

Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker.
Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel.
Og har for at skåne andre holdt mig for mig selv i mange år, da jeg ved jeg kan blive urimeligt hidsig.

Men jeg er hverken kriminel eller ond, der er bare en del af de omtalte evner jeg ikke er født med, desværre.

Nå men det var bare lige en forklaring, i må endelig spørge hvis i vil vide mere. Jeg vil håbe der er andre psykopater, der vil skrive lidt om deres oplevelser.

Og måske i tror jeg er troll, men det er jeg ikke, vil bare gerne skrive lidt om dette emne, og høre andres syn.


//Paten.
Paten er ikke logget ind   Besvar med citat