Se enkelt indlæg
Gammel 03-05-2013, 18:11   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Han har i essensen ret. De fleste psykiske diagnoser gives ud fra kriterier og patientens udtalelser, som så vil være op til diskussion i teamet.

Der er ikke nogen reel måling eller skanning der uafhængigt af patienten påviser dem.
Dvs den scanning jeg fik i 2002 der viste major depression og psykose, ikke er gyldig?? De kunne endvidere se at jeg led af en voldsorm form for OCD
- det er elles den scanning der viste, at jeg har mere gavn af elektrochok end af psykofarmaka.

Det kan jo aldrig være patienternes skyld, at de ikke får tilbudt flere scanninger, der er jo udmærket teknikker, for eksempel Computer Tomografi (CT) scanning, Magnet Resonans (MR) scanning, funktionel Magnetisk Resonans (fMRI) scanning, Positron Emisions Tomography (PET) eller Single Photon Emission Computer Tomography (SPECT), der sammen med samtale, kan give et endnu bedre billede af den psykiske tilstand. Men vi er jo i den grad bagud på point i Danmark, hvor man skal samtale sig gennem enhver psykiatrisk diagnose, fordi der ikke er forskning nok på området målt på dansk målestok. Sammenlignet med USA er vi jo tilbage til 'middelalderen' hvad angår brug af scanning og psykisk sygdom.

Og tragisk nok, så sidder der altid nogle idioter og punker de syge for ikke at have en målbar diagnose, når det i virkeligheden ikke er deres skyld, men et slapt samfunds skyld der ikke er blevet opdateret de seneste 40 år på området, og derfor altid kun bruger samtale, selvom andre lande for længst er gået væk fra samtale ALENE og tilbyder scanning SAMMEN MED
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat