Se enkelt indlæg
Gammel 20-04-2013, 16:39   #30
Nødråb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Nødråb er ny på vejen
Jeg havde ærligt talt ikke forventet at reformen blev godtaget sådan som den blev fremlagt for noget tid siden. Men at den så blev godtaget og ovenikøbet gjort lige en tand værre (lav sats for alle uanset sygdom de første 3 måneder) det gjorde mig totalt målløs.

Gad vide hvor længe der går inden de helt afskaffer kontanthjælpen/uddannelseshjælpen? Så alle der ikke kan forsørge sig selv bare kan flytte ud på gaderne og leve af tiggeri? Så er vi jo tilbage i middelalderen, og hvad der kunne lade sig gøre dengang kan sikkert også lade sig gøre idag, eller hvad?

Jeg tvivler næsten på at folk som mig vil være at finde om 5 års tid.. Selvmord er det mest oplagte valg. Samfundet vil ikke hjælpe, man kan ikke selv få lov at have noget der minder om et liv i dagligdagen, så hvad er det egentligt tilbage at leve for? Må nok sige at for hver dag der går bliver selvmord mere og mere oplagt.. Sikke et liv, og sikke et land..

Jeg tror den der har sat og regnet på det nye KH beløb til unge har glemt nogle væsentlige ting:
1. Kontanthjælpsmodtagere betaler altså også skat, så er vi nede på et ca beløb der hedder 4000-5000 kr pr måned udbetalt, inkl fradrag.
2. Selvom man er under 30 har man også udgifter til vand/varme/el.
3. Vi har også indimellem brug for at have en eller anden form for forsikring.
4. Godt nok har vi ikke en ansættelseskontrakt, men det betyder altså ikke at man kan leve på vand alene. Mad er en ret væsentlig forudsætning for at overleve.
5. De arbejdsparate er ofte dem der har brug for et køretøj eller transport, sådan noget er altså ikke gratis her i Danmark. Det er ikke alle der bor i KBHs midtby og kan gå/cykle. Det er faktisk ikke engang alle der har mulighed for offentlig transport længere..

Et ca. regnestykke for en person under 30 med den nye lave sats:
udbetalt 5000 kr efter skat og fradrag.

Indtægt:
5000 kr i ydelse pr måned, efter skat og fradrag.
600 kr i boligstøtte.
i alt: 5600 kr

udgifter
Husleje - 3000 + vand/varme/el som er ca 1000 kr pr måned (lavt sat)
Mad - 1500 kr pr måned (lavt sat)
indboforsikring - ca. 150 kr pr måned
transport (kommunen giver ingen tilskud til dette i min kommune) 800 kr
I alt: 5450 kr.

Så mangler man lige at regne afdrag på gæld, licens, evt. køretøj, tøj til kroppen, medicin samt andre åbenbart unødvendige fornødenheder.

Det er ca. sådan regnestykket vil se ud for mig. Hvordan skal jeg nogensinde kunne leve af det? Jeg er syg, kan ikke arbejde, kan ikke cykle til og fra noget som helst pga. fysisk sygdom, tit kan jeg ikke engang gå, jeg bor på landet fordi det er billigst, jeg har i forvejen ca 3 sæt tøj der ikke er totalt slidt op med huller i (jeg går stadig i hullet tøj, intet ryger ud før det er absolut sidste udkald) og så er der sikkert en hel masse udgifter jeg ikke har tage højde for, eller glemt..

Tak for det siger jeg bare.. Den person der har regnet ud hvad man kan leve for i dagens Danmark må gå rundt med hovedet oppe i R.... på sig selv..

Sidst redigeret af Nødråb; 20-04-2013 kl. 17:04.
Nødråb er ikke logget ind   Besvar med citat