Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2013, 20:10   #15
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
jeg tror de er grundigt usikre på dig, ligesom du er vedholdende usikker på om de vil beholde dig.

Jeg aner ikke hvad du skal stille op, andet end melde klart ud på din usikkerhed som bliver til angst.



Jeg var på verdens dejligste arbejdsplads for nogle år siden. Ansat i mit fag og på almindelige vilkår.

Der var / er en rengøringsdame ansat, som engang i tidernes morgen var ansat som faglig ligemand med samme opgaver som de fagligt - i øvrigt meget broget - uddannede.
Der kom ny ledelse og nye tiltag kort efter, og der blev ryddet grundigt op i alting. Det medførte så, bl.a at damen her, fortsat var ansat, men som rengøringsdame i 2 afdelinger.
Jeg kom dertil et par år efter, og hun kæmpede dagligt en brav kamp for, at overbevise alle om, at hun engang havde været XXXX med samme beføjelser som enhver uddannet, det være sig indenfor medicin og økonomi og behandlingssamtaler. Og at hun kun var rengøringsdame nu fordi den nye chef var dum i nakken.
Det er hus med mange studerende mm og alle får den samme svada hver gang og gerne flere gange, lige som ethvert nyt personale. og de 'gamle' personaler skal gang på gang ligge skulder og øren til
Og sådan er det endnu.
Det er virkelig synd for hende, at hun aldrig har følt sig anerkendt. Men at det er synd, gør hende ikke til fagperson.

Jeg har tit snakket med hende om det, og også opfordret til at uddanne sig. Hun har aldrig været lydhør for den mulighed. Og jo, det kunne hun godt økonomisk - og støtte og hjælp i uddannelse kunne hun såmænd få fra mange af os.

Hun har dog været klar i spyttet hele vejen igennem - og det har kollegerne også. Alligevel har hun ikke det job hun mener der er hendes.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med den historie contra dig; men jeg har tænkt meget på hende i forbindelse med det du skriver.
Jeg vil lige tilføje, at hun er ansat på almindelig vilkår og chefen er skiftet et par gange, uden det, naturligvis, har ændret en tøddel ved hendes opgaver.

Er du klar i spyttet tror du?

Jeg føler med dig, men det kan du jo ikke bruge til noget

Sidst redigeret af Sutsko; 08-04-2013 kl. 20:17.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat