Se enkelt indlæg
Gammel 27-03-2013, 23:28   #7
Rambo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Rambo er ny på vejen
Tak, årsagen til jeg spørger er naturligvis hvad der for øjeblikket er debat om og der handler meget af debatten om ganske almidelige unge og deres muligheder indenfor det system, mit ærinde var så at gøre opmærksom på hvor regeringens politik halter, nemlig der hvor handicappede unge står i en værre situation når jobcenterne enda erkender de ingen handicap kompetancer har. Det helt absurde eksempel hvor en ung handicappet der "for hans egen skyld" er belvet nægtet en pension han i andre kommuner eller for få år siden var berettiget til, for at stå i en situation hvor der straffes for et handicap idet han "har gået for lang tid" på kontanthjælp.

Mange af de emner der tages op, bliver først gennemarbejdet af jurnalisterne men det virker somom det er andre emner, hvor medierne er der øjeblikkelig, såsnart noget samler opmærksomhed på Facebook. At Fb. så har andre begrænsninger og en overdådig overfladiskhed ved jeg godt, jeg bruger Fb. en del selv, men netop det at mange "små" handicap vil samles under en hat, kan vel også have nogle negative sider --- selvom jeg udmærket kan se hvordan alt med den politik, behandles over 'en kam. For aitisme området har det altid faldet tilbage på forældrene som altid er blevet påtvunget en udvidet forsørgerbyrde, det er min erfaring gennem de år jeg kørte en støttegruppe, men at det ville blive værre og ikke bedre havde jeg aldrig drømt om.

Tak for jeres svar, det er i forvejen ikke nemt at finde overskudet men nogle gange er man bare nødt til at reagere.
Rambo er ikke logget ind   Besvar med citat