Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2013, 17:58   #1
KMH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
KMH er ny på vejen
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi

Hej

I forrige uge har beskæftigelsesankenævnet (BA) truffet afgørelse om at hjemsende jobcenterets (JC) afgørelse om fleksjob for min kone. I lørdags modtog vi to breve fra JC, et om at de havde modtaget svar fra BA og et om et møde allerede i dag i forhold til en plan for fleksjobforløbet.
I dag tropper hun så op på JC for at få en snak med sin nye social"rådgiver" om hvad der skal foregå med henblik på at få det eftertragtede fleksjob.
Hun bliver mødt af en sagsbehandler der starter ud med at lægge et brev dateret til forrige tirsdag d.19/3-13 på bordet hvori JC klager til BA over deres afgørelse. Vi har imidlertid ikke modtaget denne information, på trods af at den sagsbehandler der har skrevet brevet til BA havde fået besked på at vidresende det til min kone. Så min kone får slet ikke det ventede / ønskede udbytte af mødet som hendes nye sagsbehandler havde beskrevet i mødeindkaldelsen. Jeg har en række spørgsmål:

1) Hvordan skal vi forholde os til at de ikke meddeler at de klager?
2) I det seneste afklaringsforløb er hun afprøvet og fundet arbejdsdygtig til 14 timer fordelt på fire dage, hvor rehabiliteringscenteret har været involveret og har inkluderet teori omkring hendes lidelse (senhjerneskade, udelukkende med kognitive skader, opstået for over 13 år siden. Hun er først blevet bevidst om hendes handikaps og har erkendt det ifm. forløbet med rehabiliteringscenteret. Hun har efter ulykken forsøgt at være "normal" og kæmpet for uddannelse etc. som ligger hende til last nu)
3) Hvordan er forløbet i forhold til JC's klage, hvor mange instanser, tidshorisont etc. JC har informeret om at hun er flexjobs berettiget indtil der er nogle der har vurderet det modsatte eller krævet endnu en afprøvning.
4) Skal vi modargumentere imod de faktuelle fejl der er anført i JC's klage nu eller efter vi har fået en kvittering fra BA omkring at de har modtaget en klage?
5) Vi er rigtig glade over at der bliver udbetalt ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft fra først i november, hvor sdp ophørte. Men risikerer vi at skulle tilbagebetale al ledighedsydelse, hvis kommunen får medhold i en eller anden instans?

Jeg håber seriøst på at der er nogen der kan gøre mig klogere.

Vh KMH
KMH er ikke logget ind   Besvar med citat