Se enkelt indlæg
Gammel 06-03-2013, 22:29   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Også min tanke.



Det undrer mig også når man læser div. i omtalte link, at der ikke står noget om at fleksjobbere over 60 år bliver diskrimineret ved at de ved ledighed kun kan modtage 60 procent i ledighedsydelse, det er trods alt dem der bliver ramt hårdest på økonomien ved ledighed.

Faktisk har jeg slet ikke læst noget i medierne omkring det.

Hvis det havde været i medierne, at ledige fleksjobbere over 60 år bliver behandlet på den måde, havde den danske befolkning råbt op, protesteret der havde været debat osv....

Måske har jeg overset det, men de burde også protestere over at fleksjobbere / fleksjobledige bliver stavnsbundet, da de ikke har ret til at skifte bolig ,hvis den ny bolig ligger i en anden kommune...
Den Danske befolkning råber ikke op .... Fagforeningerne har ikke råbt op man kan nemlig ikke være medlem af en A-kasse når man er fleksjobber .
Selv landsforeningen af Fleksjobbere har ikke gjort noget for denne gruppe af fleksjobbere der havnede på kontanthjælp på grund af alder.

Der havde været debat ???
De mennesker der siden 2003 har forsøgt at råbe politikerne op vedr. denne uretfærdighed der også eksisterede i den gamle fleksjobreform , er aldrig blevet hørt.

Reglen er nemlig ikke ny men har eksisteret siden 2003 og er blevet videreført i den nye reform.
Før den nye reform trådte i kraft blev man tvangsflyttet fra ledighedsydelse til kontanthjælpsydelse når man nåede en alder på 60.5 og var/blev ledig fleksjobber.

Og hvem spørger jeg blot, har nogensinde taget kontanthjælpsmodtagere alvorligt . Nu hedder ydelsen ledighedsydelse laveste takst ., men er stadig på kontanthjælpsniveau.

I forbindelse med Stop Fleksjobreformen på FB, er videoen Infomøde 28.2.2013 sagsanlæg mod Den Danske stat meget interessant.
Kan absolut anbefales

Sidst redigeret af maruus; 07-03-2013 kl. 00:08.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat