Emner: Kontanthjælp
Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2013, 16:28   #17
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja det var dengang det virkelig var Dum i arbejde.... Og man kunne ikke blive aktiveret andre steder end indenfor kommunen det var biblioteket, rengøring eller skole..... det lavede de jo først om inden 2000 var det ikke? var ikke aktiveret i 80´rne, men i slut 90érne var det da sådan..
I årene , jeg mener det var i 1994 - 1996, blev kontanthjælp modtagere ikke aktiveret. Der blev rigtig mange flyttet fra kontanthjælp og fik førtidspension i stedet for.

Det passede åbenbart kommunen bedre at de fik det.

De som fik førtidspension i stedet for, fattede intet, for de var jo ikke syge .

De syntes det var gak gak, men som de sagde, kommunen havde overført dem automatisk til førtid, og det var da dejligt at få førtidspension i stedet for kontanthjælp, så behøvede de jo ikke at arbejde, og de fik flere penge udbetalt.

Dem som fik førtidspension jublede. Drankerne grinte og købte ekstra øl til at fejre begivenheden med.

Det havde de jo nu råd til, for nu fik de jo flere penge udbetalt, rabat til offentlig transport , tivoli osv...

Den gang var livet / tilværelsen anderledes. Jeg arbejdede, knoklede, syntes ikke de burde få førtidspension når de godt kunne arbejde, men blot ikke gad arbejde.

Men jeg fik jeg altså ikke ondt i røv.. over at de fik førtidspension, jeg kunne jo se hver dag når jeg mødte nogle af dem hvor glade de var.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat