Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2013, 22:37   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Personligt mener jeg uden at kunne beskrive det i ord og store politiske slagord at specielt DR1 er i gang med at bane vejen for de politiske tiltag der skal til, så det blir mer spiseligt at kontanthjælpen er for høj ( pr.d.d. 10500,- for enlige kontanthjælpsmodtagere over 25.år.)

Der har nu efter min opfattelse gennem flere uger , dagligt været indslag i Tv aviserne om at hjælpen er for høj , vist med eksempler, italesættelse og med kommentatorer og journalister der er højt betalt indenfor DR1. Lobbyarbejde for nædskæringer i ualmindeligt højt tempo og med de rige, højt betalte journalister stående ved roret.

Alle er ansete højt respekterede for at have de helt rigtige meninger , mennesker der har deres daglige gang i Folketinget, tar på rejser til USA hvor de højt besynger højrefløjen derovre.

Alle laver lobbyarbejde for folketingets højrefløj og de mest yderligående, for at gøre " folket" klar til at indrette sig på mindre velfærd., og jeg kan have min mistanke om at et par af de mest radikale journalister samtidig går ærinde for Liberal Alliance.
Der skal ske nedskæringer på den sørgelige fattighjælp der er tildelt mange kontanthjælpmodtagere blot for at de kan overleve - ikke leve.

Jeg har gennem et års tid sagt til min familie og omgangskreds at i forbindelse med at der tales om SU regler, og nedskæringer også på dette område ..... og det ser faktisk ud til at jeg får ret ..... . så ønsker Folketinget og kommunerne på længere sigt at det bliver forældrenes opgave at forsørge deres børn til de når 30 års alderen.

Og hvad hører man så udmeldt i dag - unge under 30 skal fratages deres kontanthjælp, hvis ikke de går med til uddannelse.

Føj hvor er Danmark ved at blive et meget fattigt land.
Selv er jeg om 10mdr. folkepensionist. Men stadig arbejdende skattebetaler.

Jeg blir gang på gang bombarderet med ordene, du er en del af den stadig voksende byrde som resten skal betale for.
Samtidig med at jeg har været medskatteborger i dette land i 50 år ... (siden 2006 som arbejdende fleksjobber )når jeg til november bliver folkepensionist..... og hvad kan jeg se frem til med den nye kommunalpolitiske dagsorden der er på tapetet i kommunerne.

Føj for ***** ... siger jeg bare. Trist er mit ansigtsudtryk .

Selv er jeg ved at være for gammel og udbrændt , men hvor jeg dog savner røsterne fra den/de 2 generationer der er født 20 år efter min , mine efterkommere , de nye generationer der skal stå på mål for skyderierne , dem der aldersmæssigt burde have kræfterne til at tage kampen op . Hvor er de henne ... hvornår begynder de at bevæge sig i protest mod hvad der foregår på velfærdsområdet.

Sidst redigeret af maruus; 03-02-2013 kl. 23:57.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat