Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2013, 11:58   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Jeg er forvirret... håber mine spg blive klare og tydelige.

Jeg var i tvivl om, om jeg ville beholde ret til den høje ledighedsydelse, hvis jeg fx fik ansættelse i 2mdr. Så jeg ringer til kommunen og forespørger. beder om svaret på mail. og efter flere tlf samtaler om mailen frem og tilbage, finder jeg ud af at de har misforstået mig. men så melder nye spørgsmål sig.

Jeg har i mellem tiden opdaget en skrivelse på retsinfo fra den 20/12-2012 så jeg er helt sikker på at når først man har optjent/ fået den høje sats på 89% så vil man altid have ret til den.

Men kommunen snakker om at det skal beregnes hver gang man er ledig ud fra hvor høj løn man får. Også blev jeg henvist til lederen. Men jeg vil gerne lige have studeret tekserne lidt først.

Kan det passe at for at få den høje ledighedsydelse, så skal man have haft en mdr løn tilsvarende det som folk i normalt arbejde skal have for at have ret til fuld dagpenge? altså 20.960 kr om mdr?

men en arbejdstid på 4 timer om ugen vil jeg have lidt svært ved at nå derop.. især hvis det vurderes at jeg ikke er aktiv alle 4 timer.

Jeg troede at man ikke så på hvor meget vi tjener i fleks job.

Håber nogle kan bringe lidt klarhed...
Sådan har jeg også forstået det.. Altså at der i en ny ledighedsperiode, beregnes ledighedsydelse efter indkomsten i jobbet.. Nøjagtigt som beregningen fra en Akasse ville beregne..

Så beregningen vil være ud fra løn fra arbejdsgiver + tilskudet i det sidste job.

Men max dagpenge 100 % = 17355/md. 89% af max dagpenge = 15445,95 kr/md.. Det er det vi max kan modtage i ledighedsydelse.. Så din løn i jobbet behøver vel ikke at være højere end 17355/md inkl. tilskudet..

Iflg mine beregninger så skal du med 4 timer om ugen "bare" have en timeløn på over 109 kr/time for at få max ledighedsydelse bagefter ;-) 2 timer dækker også.

Sidst redigeret af mik16; 30-01-2013 kl. 12:39.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat