Se enkelt indlæg
Gammel 21-12-2012, 06:28   #31
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg skiver ikke at hele branchen underbetaler udlændinge , men at jeg formoder flertallet af dem der har dem ansat gør det. Det er noget andet end det du forsøger at lægge mig i munden.

Men jeg kunne jo spille bolden videre til dig.
Hvorfor udtrykker du at du ikke mener det er reglen , når du slet ikke har grundlaget i orden.

Foreløbig er jeg den eneste af os to , der har været i stand til at understøtte sine formodninger.


Du forholder dig fortsat ikke til mit spørgsmål :

Forklar venligst hvorfor danske ledige tilsyneladende foretrækker at leve helt uden forsørgelse , ( eller arbejde for kr. 10.300,- om måneden ) frem for at tage et langt bedre aflønnet ufaglært job inden for landbruget.
jeg formoder også at du taler imod bedre vidende om at flertallet snyder , det er taget ud af den blå luft-----jeg har været med i en intern undersøgelse for ganske få år siden med ca 300 landbrug ( i danmark og nordtyskland )- i dem var der ansat 36 udvekslings ansatte fra øst -- af dem var der 3 tilfælde hvor der var fejl på arb-løn ud fra det mener jeg ikke man kan sidde som udeforstående ,og sige det formoder jeg de snyder ------- at folk i meget stor udstrækning vælger at leve af kontanthjælp ,er da også for mig en gåde -- jeg har kendskab til frugtavler der hvert år beder om plukker ,til jordbær-æbler- senere gran til overenskomst løn og med mulighed for akort - men der kommer ingen- og man må da formode at der er nogen raske kontantmodtager et eller andet sted-- selv om man skal rejse efter det-- jeg har da igennem livet rest efter arbejdet -- det kan andre også vel -- kender også en mekaniker der havde tre ansat -- men han havde masser at lave - bla med at lave om på aftaler med kunderne ,når deres bil ikke var lavet ,fordi at så var der en der var syg så var der en der havde første sygedag-- han fyrede dem alle og nu laver han det han overkommer, ja sådan går det jo -- se nu lindøværftet -- det lukkede arbejderne var ikke efektive nok -- nu køber mærsk dem i sydkorea med statsstøtte fra den danske regering--se nu oliefolk søges til norge vi mangler ca 2000 mand -- det har de gjort længe hvorfor vil kontanthjælpsmodtager - hellere leve af 10200 kr ved du det?

Sidst redigeret af havmanden60; 21-12-2012 kl. 06:30.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat