Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2012, 17:16   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Da jeg gik på barsel var jeg på sygedagpenge uden a-kasse..

Det gik egentligt af sig selv dengang.. men det er flere år og før udbetaling-or-not blev oprettet..

Jeg fortsatte bare på samme ydelse mens jeg var på barsel..

"§ 19. Til personer, der opfylder betingelserne for ret til barseldagpenge, herunder beskæftigelseskravet for lønmodtagere i § 27 eller for selvstændige erhvervsdrivende i § 28, udbetaler Udbetaling Danmark barseldagpenge efter reglerne i dette kapitel under fravær i forbindelse med graviditet, fødsel og adoption."

"Beskæftigelseskrav
§ 27. En lønmodtager har ret til barseldagpenge fra Udbetaling Danmark, når den pågældende...

3) modtaget dagpenge efter lov om sygedagpenge eller dagpenge efter denne lov"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=143853

Tænker at du skal anmelde din barsel selv direkte til udbetaling danmark, når du ikke er i a-kasse.

Send en digital mail til dem og bed om at få at vide hvordan du skal forholde dig, så du får et skriftligt svar, skriv også gerne forventet termin, så de ikke senere kan sige at du har anmeldt det for sent.

Hvis det er et uklart svar så send en mail igen og anmod om barselsdagpenge når den tid kommer, så du er sikker på at kunne bevise at du har søgt..

Din periode med ret til sygedagpenge udløber så under din barsel, så spørg også til hvad der så sker..

Sidst redigeret af Pip; 13-12-2012 kl. 17:48.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat