Se enkelt indlæg
Gammel 23-11-2012, 21:33   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Politisk forslag hvordan?

Hej

Jeg har længe snakker med veninder om den her problem stilling: Mange syge falder på dagpengene og ender i kontanthjælp systemet(mig selv incl). Her mødes de af sags rådgivere der er "vant" til alle dem på kontanthjælp i en længere periode der jo bare er dovne og ugidelige(standard holdning for dem om alle ). Dette mærker man som sygemeldt ret tydeligt. Hvis nu man ville foreslå politikerne de laver et seperat "system" til de sygemeldte så de ikke kom hen til de arbejdsløse kontanthjælp medarbejdere. Hvordan gør man det i praksis.

Jeg regner med man når når længst hvis man får lavet en facebook side og får en masse til at støtte forslaget ved at "like"? Så politikeren man sender forslag kan se der er andre en en selv der ser denne problem stilling. Hvordan gør man ellers. Hvilke poltikere er der størst chance for gider/får problem stillingen igennem hvis man når så langt.

Vil tro andre end jeg kan se problem i langtids sygemeldte kommer i samme bås som dem der ikke "gider"/er multiveret til at arbejde. Så en af problemerne da jeg flyttede blev jager direkte i aktivering fordi det SKAL alle på kontanthjælp(heldigvis slap jeg hurtigt med fagforening og læges hjælp)..

Hvordan ville i gribe det her an for IMO vil det hjælpe alle os sygemeldte at vi kom hen til n sagsrådgiver og regelsæt der KUN arbejdede med sygemeldte og ikke var farvet af at nogle få raske ikke gad arbejde. (tag jer er ikke af ordet gider er for at vise sagsrådgiver og reglernes holdning til langtids arbejdsløse.)
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat