Se enkelt indlæg
Gammel 22-11-2012, 23:09   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Folk skal bare vide at det kan gøres helt gratis....

Man behøver nemlig ikke at skrive en helt forkromet ansøgning for at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag....

Kommunen skal jo behandle sagen ud fra de ting som ligger i sagen...uanset hvad du så skriver i din ansøgning....

Det eneste der er vigtigt....det er at man får skrevet meget tydeligt...

At man ønsker at søge en førtidspension paragraf 17 på det foreliggende grundlag
Jeg er fuldstændig enig i dette.

Som jeg forstår det der står på siden handler det mere om, at man derfra kan få tjekket, om der overhovedet er grundlag for, at søge en fp, eller om det vil være spild af tid, og forhåbninger.

Hvis man først har gjort op med sig selv, at man vil søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så er det ganske enkelt.

Fib har nu afleveret en begæring om aktindsigt, når denne er modtaget tjekker man, om kommunen har alle nødvendige lægeoplysninger.
Hvis man så opdager, at der f.eks. mangler en speciallægeerklæring, som man selv har afleveret på kommunen, så tager man en ny kopi, eller indhenter en fra lægen, og afleverer den på kommunen, mod kvittering selvfølgelig.

Når alt dette er på plads, og kommunen er i besiddelse af alle oplysninger, så skriver man blot:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Navn Efternavn Cpr.nr."

Denne ansøgning afleverer man ved skranken i jobcenteret, mod kvittering.
Derefter har kommunen 3 mdr. til at træffe en beslutning.

Hvis man gør dette inden kommunen holder juleferie, så skal sagen afgøres på de nuværende regler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat